Hlavní obsah

Otravují vás reklamní hovory? Inženýr z USA na ně vymyslel zbraň

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro lidi, které otravují nevyžádané reklamní telefonáty, vytvořil jeden losangeleský inženýr a nadšenec do telekomunikačních systémů „pirátský telefon“ – robota, jehož stačí přidat do konverzace jako třetího a pak už jen v tichosti naslouchat tomu, jak na nabídky představované osobou na druhé straně linky odpovídá výrazy typu „jasně“, „ano?“ nebo „hmmmm“.

Foto: jollyrogertelephone.com

Jolly Roger Telephone vyřídí každý otravný hovor

Článek

Robot zvaný Jolly Roger Telephone využívá toho, že operátor většinou zůstává na drátě, dokud je naděje, že by zákazníka mohl získat. Ve většině případů trvá hovor s robotem několik minut, v případě jedné kabelové společnosti to bylo dokonce 22 minut.

Výrazem Jolly Roger se v angličtině označuje pirátská vlajka. Tvůrce záznamníku Roger Anderson testoval různé osobnosti, které by robot mohl představovat. Nakonec zjistil, že nejlépe funguje osoba podivína, který se zrovna probudil. Pracovníky call-center zdržuje robot například tím, že mluví o potřebě dát si kafe, o tom, že mu jejich hlas připomíná spolužáka ze střední školy, nebo je žádá, aby všechno zopakovali.

Anderson své repliky nahrál osobně a systém je použije podle situace. Robot je naprogramovaný tak, aby zněl vstřícně. Jakmile vycítí, že operátorovi začne být na hovoru něco podezřelého, prohlásí robot něco neurčitého a požádá o zopakování nabídky.

Chce ho vylepšit

Robot se setkal s velkým úspěchem, jeho číslo 214-666-4321 bylo v uplynulých deseti dnech vytočeno ve Spojených státech stotisíckrát.

„Ani v té nejbujnější fantazii mě nenapadlo, s jakým zájmem se (systém) setká,“ řekl deníku The Washington Post Anderson, který pracuje jako telekomunikační poradce pro velké společnosti. Podle něj mu lidé vyjadřují podporu, neboť „pracovníky telemarketingu nesnáší úplně každý“.

Když se jeho systém stal minulý měsíc hitem, zahájil Anderson kampaň na webu Kickstarter, což je internetová platforma, na které jednotlivci přispívají na nějaký projekt. Anderson by rád docílil toho, že jeho robot bude mluvit více hlasy a více jazyky. A sní také o tom, že se jeho systém rozroste jednoho dne natolik, že telemarketing se stane zbytečným a systém call-center se zcela zhroutí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám