Hlavní obsah

Škodovka opět nejatraktivnějším zaměstnavatelem v očích studentů

Novinky, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Universum ve spolupráci se Studenta Media zveřejnila v uplynulých dnech výsledky třetího ročníku průzkumu o „Nejatraktivnějšího zaměstnavatele“ (Czech Republic’s Most Attractive Employers 2016). Kariérního průzkumu se letos v Česku zúčastnilo téměř 14 500 vysokoškolských studentů, což je o 8 % více než v loňském roce.

Foto: Profimedia.cz

Pozici nejatraktivnějšího zaměstnavatele obhájila u studentů společnost Škoda Auto.

Článek

Výsledky průzkumu jednoznačně ukazují na velký zájem vysokoškoláků o práci v členských firmách Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR). Nejlepší umístění v této kategorii obhájila společnost Škoda Auto, která uspěla také u studentů ekonomie v kategorii Business. Na druhé místo v letošním roce dosáhla společnost Siemens. „Druhé místo je pro nás dobrým signálem, že je značka Siemens mezi studenty stále oblíbenější a že naše práce v oblasti budování zaměstnavatelské značky přináší dobré výsledky,“ uvedla tisková mluvčí Siemens Česká republika Kateřina Pištorová.

Nejlepší zaměstnavatelé jsou ve Svazu průmyslu

V první padesátce kategorie Engineering se umístily další významné firmy jako ČEZ, ABB, Bosch, Škoda Transportation, ArcelorMittal, Vítkovice Machinery Group, Třinecké železárny, Linet a další. Skokanem roku se stala společnost Tatra Trucks.

„Mám radost z toho, že náš Svaz sdružuje nejlepší zaměstnavatele této země. Jejich atraktivita není samozřejmostí, každá z nich si svoje umístění musela tvrdě odpracovat. I přesto nadále upozorňují na nedostatek vysokoškoláků, především technického a IT zaměření,“ připomněl prezident SP ČR Jaroslav Hanák.

Preference studentů se nemění

Členské firmy SP ČR představují ideální zaměstnavatele i v oboru informačních technologií. Společnosti Google, Microsoft a IBM na prvních třech místech, ale i společnosti Oracle, HP, Česká spořitelna a další, ukazují, že se zde preference studentů příliš nemění.

Studenti si vybírají svého budoucího zaměstnavatele i s ohledem na pracovní prostředí a na tzv. work-life balance, tedy vyváženost pracovního a osobního života. „České firmy tuzemští studenti obecně spojují s přátelským prostředím, proto mají takový úspěch. Pro mladé klesá význam platu a více se soustřeďují na rovnováhu mezi prací a volným časem.“ vysvětluje Tomáš Rašner, Country Manager společnosti Universum v České republice.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám