Svou webovou prezentaci ovšem nemá každá pátá společnost. „Situace se ale zlepšuje, ještě před rokem a půl nemělo webové stránky v průměru 40 procent českých firem,“ přiblížila manažerka obchodní sítě Seznamu Martina Fuksová. Nejvíce pozadu jsou za trendem zviditelnit svoje podnikání na webu především malé firmy, nejčastěji stavební řemeslníci.

„Například ještě před sedmi lety nechápali obchodní řetězce, proč by měli mít nějaké webové stránky. Zákazníci přece vědí, kde je najdou a chodí za nimi sami. Billboardy po cestě k supermarketu prý stačí. Dnes tyhle firmy investují desítky miliónů do reklamy na internetu,“ dodala Fuksová.

Pro podnikatele, kteří spíš spoléhají na doporučení svých služeb od známých a nechtějí investovat do vlastních stránek, jsou dobrou alternativou internetové katalogy firem. Nejoblíbenější jsou v Česku právě domény Firmy.cz a Najisto.cz.

Svůj internetový profil se základními informacemi mohou mít podnikatelé na Firmy.cz už od deseti korun na den, přičemž s výškou investované částky stoupá jeho viditelnost v katalogu.