Skupina se nyní jmenuje "Mladí lidé volí Jiřího Paroubka". Kolem 16. hodiny v ní bylo registrováno 77 900 členů, kteří uvěřili, že mohou vyhrát mobil. Někteří z nich jsou zneužitím k politické propagandě rozhořčeni, a proto skupinu opouští.

V popisu skupiny stojí : „Pokud máte rádi Jiřího Paroubka přidejte se do této skupiny. Volíme Jiřího Paroubka aby se vlády neujaly modré straky a nerozkradli celou naši republiky. Volíme Jiřího Paroubka aby se Topolánek už konečně zmizel z české politiky. Mladí lidé podporují Jiřího Paroubka!“

To však mnoho jejích členů odmítá. „Tak tohle je podvod jak ...!!! Původně stránka na výhru telefonu a teď je z toho hnusná politická propaganda...!!!“ napsal jeden z naštvaných uživatelů stránek. (Citace byla kvůli vulgaritě upravena.)

Původní znění a vyobrazení skupiny

Původní znění a vyobrazení skupiny

FOTO: repro Facebook. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte.

Zakladatel skupiny zmizel

Není bez zajímavosti, že skupina ztratila svého správce. Ten má sice právo na ukrytí své identity, ale na Facebooku není zvykem, aby se správce ukrýval. V tomto případě je nyní zakladatel skupiny nedosažitelný. Stránku soutěžící o mobily iPhone původně založil jakýsi Roman Filip.

Sociální demokraté svoji účast na podvodu popírají. „ČSSD se distancuje od skupiny na sociální síti Facebook, která je flagrantním zneužitím této sítě. Vyzýváme zároveň její zakladatele, aby se uživatelům omluvili a skupinu ihned uzavřeli,“ uvedl šéf marketingu ČSSD Petr Dimun.

Vajíčková aféra

Sociální sítě jsou stále populárnější nejen mezi lidmi. Své profily na ně umisťují firmy, ale i politické osobnosti či celé strany. Již před časem byla mediálně sledovaná vajíčková aféra - na jaře byla na Facebooku založena stránka, která vyzývala k házení vajec na mítincích ČSSD. Lidé tak měli vyjádřit svůj politický názor. [celá zpráva]

Myšlenka se velice rychle ujala a našla si tisíce oblíbenců. Na mítincích sociálních demokratů pak lidé skutečně házeli po představitelích strany vejce. Vrcholem bylo vystoupení ČSSD v Praze na Andělu, kde Jiřího Paroubka a jeho kolegy zasypaly stovky vajec. [celá zpráva]

O Facebooku

Tento již celosvětový fenomén vznikl před šesti lety. Vymyslel jej student harvardské univerzity Mark Zuckerberg. Obliba původně vysokoškolského webu se rychle rozšířila a nyní jej využívá více než 250 miliónů lidí.

Facebook funguje na principu registrace a vytvoření si vlastního profilu. Ten si následně mohou většinou prohlédnout pouze ti uživatelé, které dotyčný označí jako „přátele“. Zároveň se každému zobrazuje nabídka lidí, které by mohl znát. Okruh „kamarádů“ se tak neustále rozšiřuje. S rostoucím počtem uživatelů roste i ztráta soukromí. Je možné nastavit profil tak, aby byl dostupný všem.

Facebook je populární díky pohodlnému vkládání fotografií, které si mohou vybraní kamarádi prohlédnout. Stačí ale, aby například někdo z vašich blízkých okomentoval snímek z vaší narozeninové oslavy a fotku a komentář uvidí i lidé, které sice neznáte, ale patří do okruhu známých vašich přátel. Na stejném principu fungují i diskuze a vzkazy vkládané na Facebook.