Hlavní obsah

Obchodníkům v Česku rostou tržby, nejvíc se daří e-shopům

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Tržby v maloobchodě bez aut v březnu zpomalily růst na 5,9 procenta z únorových 6,3 procenta. Útraty klesly jen u oděvů a obuvi, jinak rostly. Zvýšily se i tržby za prodej automobilů, oznámil v úterý Český statistický úřad.

Foto: David Ryneš, Novinky

Tržby maloobchodu

Článek

"Růst tržeb zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny zboží s výjimkou prodeje oděvů a obuvi, kde pokračoval pokles z předchozích měsíců," uvedl ČSÚ. Útraty za pohonné hmoty se meziročně zvýšily o 8,2 procenta, za nepotravinářské zboží o 6,4 procenta a za potraviny o 4,5 procenta.

Internetové a zásilkové obchody utržily o téměř 28 procent meziročně víc, prodejny počítačového a komunikačního zařízení o pětinu.

"Kouzlo nakupování na internetu nepomíjí ani v letošním roce. Svědčí o tom dvouciferné nárůsty tržeb virtuálních obchodníků, které nepolevují ve svém dosavadním trendu a získávají stále vyšší podíl na celém maloobchodním obratu," řekl analytik ČSOB Petr Dufek.

Rostly také tržby obchodů s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím a prodejen s domácími a sportovními potřebami. Víc lidé utráceli také v prodejnách potravin.

"Naproti tomu zdražující oblečení a obuv vede české spotřebitele k omezování jejich poptávky po tomto dováženém sortimentu," dodal Dufek.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které ČSÚ od ledna do hlavního ukazatele nezahrnuje, vzrostly meziročně o 14,6 procenta.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám