S typickými hranatými karosami se rozloučí na autobusovém obratišti Českomoravská a Letňany, kde budou vozy přistaveny pro zájemce o jejich prohlídku. Vozidla se rovněž vydají na své poslední jízdy s cestujícími po zkráceném úseku linky č. 158.

První městské autobusy Karosa B731 s automatickou převodovkou byly dodány do pražského dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tuzemského výrobce Karosa Vysoké Mýto. Celkem jich Praha mezi lety 1982 až 1995 odebrala necelou tisícovku.

Průměrné stáří autobusů je devět let

Posledních pět autobusů typu Karosa B731, které DPP v pátek naposledy využije, pochází z roku 1995. Tyto vozy již disponovaly moderní automatickou převodovkou a od roku 2008, kdy byly v rámci celkové opravy modernizovány, také elektronickým informačním systémem a klimatizovanou kabinou řidiče.

„Vyřazení posledních pěti autobusů Karosa B731 je součástí strategie DPP, která sleduje celkové omlazení a modernizaci vozového parku. Průměrné stáří našich autobusů je v tuto chvíli 8,86 roku,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Ve vozovém parku podniku zůstávají nadále v provozu další typy karos, především modernizované a již „zaoblené“ typy řady 900, která byla ve výrobě v letech 1996 až 2006.

Dopravní podnik v rámci systému pražské MHD využívá v současné době celkem 1139 autobusů. Nejvíce zastoupeným typem jsou nyní nízkopodlažní vozidla SOR, kterých po Praze jezdí celkem 413.