Hlavní obsah

Procter & Gamble chce firmu zjednodušit, zbaví se poloviny značek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

New York

Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble se v příštím roce či dvou zbaví více než poloviny značek. Podle generálního ředitele Alana Lafleye to má firmu zjednodušit a urychlit růst tržeb. Procter & Gamble, který je největším světovým výrobcem zboží denní potřeby, k tomu měl podle Lafleye přistoupit už dávno.

Foto: Mario Anzuoni, Reuters

Do skupiny spadá více než 100 značek, mezi nimi i prací prášky Tide.

Článek

Výrobci baterií Duracell, dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky. Konkrétní názvy těch, které hodlá prodat, firma neuvedla. Podle agentury AP jde o menší značky, které dohromady generují méně než desetinu celkových tržeb.

"V ideálním světě bychom to udělali uprostřed finanční krize, během recese," podotkl Lafley během dnešní telekonference s investory. "Nevidím žádnou výhodu v tom, když budeme čekat ještě další minutu."

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Redukovat se bude kosmetika

P se ztenčovala už v minulých letech. Firma prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci spotřebního zboží, které se během let rychle rozrůstalo a zahrnuje kromě kosmetiky také například papírové utěrky, prací prostředky nebo holicí břitvy.

Firma expanduje i do nových oblastí, v Severní Americe chce například začít prodávat pleny pro dospělé, a vydělat tak na tamní stárnoucí populaci.

"Je těžké si představit, že jsme v roce 1937 začínali se svíčkami a mýdlem," řekl Lafley.

Společnost dnes oznámila také výsledky hospodaření za čtvrté čtvrtletí svého finančního roku. Snižování nákladů jí pomohlo zvýšit zisk o zhruba 37 procent na 2,58 miliardy dolarů (asi 53,2 miliardy Kč).

Reklama

Výběr článků

Načítám