„Jedná se zatím o prodej zkušební, uvidíme, jak na novinku budou zákazníci reagovat,“ potvrdil Právu mluvčí České pošty Ivo Mravinac.

Investiční zlato, zakoupené na pobočkách, bude pošta vykupovat také nazpátek. Podmínkou však je, že jak slitek, tak certifikát i plastové pouzdro budou neporušené.

Na pilotním projektu spolupracuje pošta se společností VSDK, která působí na trhu s drahými kovy od roku 2009. Podle slov Petra Maura, předsedy představenstva společnosti VSDK, je Česká pošta důvěryhodným partnerem, což je rozhodujícím faktorem i pro zákazníka.

Losy, cukrovinky nebo cigarety

Na prodej doplňkového zboží si zákazníci na poštovních pobočkách postupně zvykají. Vedle losů, telefonních karet a třeba dálničních známek lze dnes jak na přepážkách, tak ve speciálních postshopech, které pošta na pobočkách postupně zřizuje, pořídit i papírenské zboží, cigarety nebo cukrovinky.

Prodej zlatých investičních slitků nízké gramáže pošta zařazuje spíše do nabídky dárků, které mají trvalou hodnotu. Sem patří například i žádané známky s kupónem pro přítisk, jehož podobu si může zákazník sám zvolit.