Společnostem vadí, že vítěz tendrů nabídl v obou případech podezřele nízké ceny. Projednáním sporu u antimonopolního úřadu se může zahájení stavby oddálit minimálně o několik měsíců.

Skanska v obou tendrech zvítězila s podobnou cenou zhruba 600 miliónů korun, což v úseku Borek–Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu a v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem 43 procentům původně předpokládané ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia tvořeného společnostmi Eurovia a Strabag činil 120 miliónů korun.

Podle ŘDS je všechno v pořádku

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, ale o podnákladové ceny nejde a v minulém týdnu žádosti o přehodnocení výběru vítězného uchazeče odmítlo. [celá zpráva]

Podezření z dumpingových cen odmítla i Skanska. „Naše ceny vždy pokrývají veškeré náklady, případná rizika i přiměřenou marži,“ uvedla dříve mluvčí společnosti Lucie Nováková.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.