Hlavní obsah

České dráhy představily v Břeclavi nový Railjet, odtud zamířil do Prahy

– Břeclav • Aktualizováno
Právo, miv

Stejnou rychlostí jako pendolina, ovšem bez možnosti naklápění. To je hlavní parametr vlakové soupravy Siemens Viaggio Comfort, která se stane novou vlajkovou lodí Českých drah na vlacích mezinárodní dopravy. Ve středu příjezdem do Břeclavi začalo dvoudenní tažení soupravy republikou.

České dráhy představily nový vlak, má ostře konkurovat autodopravě i autobusůmVideo: Novinky

 
Článek

V programu prvního dne byla cesta z Vídně do Prahy jako zvláštní vlak a následně z Prahy do Ostravy jako pravidelný spoj SuperCity.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Jednotka Siemens Viaggio Comfort (Railjet) s rakouskou lokomotivou Taurus, upravenou pro jejich vozbu, přijela ve středu dopoledne do Břeclavi.

Ve středu kolem čtvrt na tři pak vlak dorazil do Prahy, kde se konal slavnostní křest.

Ve čtvrtek vyjíždí vlak, který rakouský národní železniční dopravce ÖBB provozuje pod jménem Railjet, opět jako pravidelný spoj SuperCity z Bohumína do Prahy a z hlavního města se pak vrátí přes Břeclav do Vídně. Důvodem představení soupravy pro média, ale i cestující veřejnost je skutečnost, že v prosinci se právě tento typ vlaku zařadí do vozby mezinárodních expresů prioritně mezi Prahou a Vídní

Vlak Siemens Viaggio Comfort v dosud vyráběné verzi tvoří netrakční souprava sedmi vozů s celkovou kapacitou kolem čtyř set míst. České dráhy kupují soupravy, na které měl rakouský dopravce opci, ale už další nepotřebuje, a tak opci na vlaky za výhodných podmínek přenechal ČD. Cena sedmi souprav bude činit zhruba 2,5 miliardy korun.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Souprava Railjet

Jako netrakční souprava se jedná jen o vozy, z nichž jeden koncový je opatřen stanovištěm strojvedoucího pro jízdu s lokomotivou na opačném konci vlaku. V cílových stanicích proto odpadá nutnost přejíždět s lokomotivou na druhý konec vlaku. Designově i technologií je souprava vyladěna na provoz s lokomotivami typu Taurus téhož výrobce.

Vzhledem k jinému nákupu Českých drah, které si u firmy Škoda Transportation objednaly dvacet nových lokomotiv řady 380, provází nákup railjetů od počátku spory a dohady, jaký stroj je bude tahat. [celá zpráva]

Škoda Transportation stále nemůže ke svým strojům doložit schválení pro mezinárodní provoz, jezdí v prodlouženém režimu zkušebního provozu pouze na území ČR bez možnosti vyjet do zahraničí.  ČD si tak musí zapůjčit rakouské lokomotivy Taurus a rakouský dopravce již začal s jejich barevnou úpravou, aby byly sladěné s railjety.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám