Neúspěšní uchazeči mají proti výsledkům možnost se do 15 dnů odvolat. Pokud tak neučiní, podepíše Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s vítěznými uchazeči smlouvy a opravy dálnice začnou na přelomu března a dubna.

První jmenované konsorcium zvítězilo podle Vápeníkové v tendru na opravu úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší s cenou přibližně 597 miliónů korun. Colas a Porr zvítězily v soutěži na modernizaci dálnice mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou s částkou 649 miliónů korun. Obě vítězná sdružení poskytla podle mluvčí na stavbu desetileté záruční lhůty.

Vítězové nabídli nejnižší cenu

Obě konsorcia nabídla stavby svých vítězných úseků za nejnižší cenu. Celkem se v první fázi bude opravovat pět úseků dálnice. Vítěze zbylých tří tendrů chce ŘSD oznámit do dvou týdnů.Pokud by opět vybralo nejnižší nabídky, proti původnímu rozpočtu odhadovanému na 4,4 miliardy korun by ušetřilo asi 1,7 miliardy korun.

Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle dřívějších odhadů mohla stát asi 24 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.