Lucemburská M77 dostala pětimiliónovou pokutu za klamavou obchodní praktiku, když nabízela bezplatné služby Free a Gratis a zároveň na ně od září loňského roku zavedla servisní poplatek 29 korun měsíčně. Pokuta deset miliónů korun souvisí s tím, že firma nedostatečně informovala zákazníky o změně smluvních podmínek a možnosti od smlouvy bez sankce odstoupit.

„ČTÚ v souvislosti se společností M77 Group, stejně jako v předchozím měsíci, i v prosinci zaznamenal stížnosti účastníků týkající se nedostupnosti zákaznické linky služeb Skylink a CS Link,“ uvedl mluvčí ČTÚ František Malina.

V tomto směru ČTÚ podle mluvčího opětovně doporučuje spotřebitelům, aby důsledně uplatňovali své právo na reklamaci podle všeobecných obchodních podmínek. Pokud firma reklamaci do měsíce nevyřídí, mohou si uživatelé stěžovat u ČTÚ.

Skylink a CS Link má v Česku a na Slovensku okolo 2,5 miliónu klientů. Kvůli zavedení poplatku si jich stovky stěžovaly u ČTÚ a poskytovatel služeb čelil hackerským útokům.