Důvodem je nedostavěný most v úseku Mszana – Swierklany na polské straně. Poláci most prozatím nahrazují přibližně desetikilometrovou objížďkou. Plné otevření své A1 předpokládá polská strana v létě 2013.

„Jedná se o čtvrtý dálniční přechod v Česku, první s Polskem. Přeji polským kolegům, aby se jim podařilo jejich problémy odstranit co nejdříve a abychom v průběhu příštího roku mohli zprovoznit jejich i náš úsek plnohodnotně,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.

Posledních šest kilometrů dálnice D1 před polskými hranicemi otevřeli v pátek 30. listopadu kousek za Bohumínem.

Nový úsek dálnice

FOTO: Jiří Tomaškovič, Právo

Starosta Bohumína Petr Vícha (ČSSD) upozornil, že nejen polská strana má s dálnicí potíže. „Naše část je výborná, ale má vady. Bylo by hezké, kdyby se místo soudních sporů ty vady co nejdříve odstranily a lidé v Moravskoslezském kraji měli plnohodnotnou dálnici,“ dotkl se Vícha potíží se zvlněným povrchem dálnice u Ostravy.

Česká část dálnice byla hotová už letos v létě a měla pomoci s dopravou fotbalových fanoušků na Mistrovství Evropy v kopané, které se konalo v Polsku a na Ukrajině. Vzhledem k problému s mostem na polském úseku se zprovoznění ale odložilo.

Posledních šest kilometrů dálnice D1 před polskými hranicemi otevřeli v pátek 30. listopadu kousek za Bohumínem.

Posledních šest kilometrů dálnice D1 před polskými hranicemi otevřeli v pátek kousek za Bohumínem.

FOTO: Jiří Tomaškovič, Právo

„O této dálnici se toho už hodně řeklo i napsalo. Jsem rád, že úsek mezi Bohumínem a státní hranici s Polskem je hotový. Je to první přechod dálničního typu mezi ČR a Polskem a to má velký význam pro celou Českou republiku,“ pověděl odstupující ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM).

Šest kilometrů dálnice z Bohumína ke státní hranici stálo více než dvě miliardy korun.