Automobilky na svou obranu uvedly, že chybné údaje o spotřebě byly důsledkem procedurálních chyb při testování vozů v Jižní Koreji, a přislíbily, že svým zákazníkům nahradí dodatečné náklady na pohonné hmoty. Navíc si v nedělních listech zakoupily celostránkové omluvy.

Podle analytiků by toto zjištění mohlo vést k žádosti o odškodnění ve výši desítek miliónů dolarů. Nelze prý vyloučit ani soudní spory.

Ohrožení prodejů

Na páteční přiznání obou společností, že u více než miliónu vozů ve Spojených státechKanadě chybně uvedly nižší spotřebu, než jakou mají ve skutečnosti, reagovaly trhy okamžitě.

Sama Hyundai ztratila 3,1 miliardy dolarů (asi 60 miliard korun) ze své tržní hodnoty a během pondělí se její kurz propadl nejvíce za poslední rok, uvedla agentura Reuters.

Investoři se tak obávají, že tato skutečnost poškodí dobré jméno obou firem a způsobí pokles prodejů jejich vozů na americkém trhu.

"Tento fakt by mohl přibrzdit úspěchy automobilky Hyundai," uvedl analytik James Yonn z banky BNP Paribas. "Myslím, že potenciální finanční ztráty jsou nepodstatné ve srovnání s potenciální ztrátou pověsti značky jako takové," dodal.