„Zahájení sériové výroby modelu Škoda Rapid je pro nás mimořádným okamžikem,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. „Dali jsme dnes zelenou sériové výrobě nové třídy značky Škoda. Tento vůz stanoví nová měřítka ve třídě kompaktních vozů a je důležitým pilířem naší Růstové strategie 2018,“ dodal Vahland, který si od nového modelu slibuje posílení stávajícího postavení tuzemské značky na mezinárodních trzích.

Vnitřek vozu

Vnitřek vozu

FOTO: Radek Plavecký, Právo

Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia, za několik týdnů se k nim přidá ještě koncernový „bratranec“ Seat Toledo a také nová Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a připravované nové generace Octavie firma v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě. Kapacita výrobní linky v Mladé Boleslavi bude postupně zvýšena z 800 na 1200 vozů denně.

Video

Škoda Rapid: První video (Zdroj: Novinky.cz)

Rozšíření výrobní kapacity

„Toto rozšíření za současného chodu výroby na obou linkách je mistrovským logistickým a stavebním výkonem našeho výrobního, plánovacího a logistického týmu. Budeme tak realizovat zásadní rozšíření kapacit v našem mateřském závodě,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti pro oblast výroby a logistiky.

Detail zadní časti Rapidu

Detail zadní části Rapidu

FOTO: Radek Plavecký, Právo

Původní linka je postupně rozšiřována o nová zařízení pro montáž Rapidu, například o zařízení pro montáž kokpitu, přídě nebo podvozku, dále pak o nová zkušební zařízení. Po rozšíření haly bude montážní linka téměř o třetinu větší. S ohledem na připravovaný náběh nové generace modelu Octavia bude Škoda ve stavebních akcích a v rozšiřování logistických kapacit v Mladé Boleslavi pokračovat i v příštích měsících.

Mezi Fabií a Octavií

V prvním pololetí roku 2012 značka na celém světě vyrobila zhruba 530 000 vozů. Rapid má vyplnit v aktuální modelové paletě české automobilky mezeru mezi menším modelem Fabia a větším vozem Octavia, je tedy doma v objemově silném segmentu kompaktních vozů.

Úložný prostor Rapidu

Úložný prostor Rapidu

FOTO: Radek Plavecký, Právo

„Tento segment dnes představuje zhruba 36 procent světového automobilového trhu, 42 procent tohoto segmentu – označovaného jako ‚segment A’ – připadá na limuzíny,“ uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž s tím, že podle názoru odborníků vzroste počet prodaných vozů tohoto typu do roku 2020 zhruba o 50 procent.

V Evropě, Číně i Rusku

Od října 2012 bude Rapid postupně debutovat na evropských trzích. V roce 2013 bude následovat speciální verze pro zákazníky v Číně, která se v této zemi bude také vyrábět. Na začátku roku 2014 se navíc plánuje i výroba modelu Rapid pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze. Automobilka chce s modelem Rapid přesvědčit především rodiny, které hledají prostorný první vůz za příznivou cenu a v dobré kvalitě.

Interiér vozu.

Interiér vozu

FOTO: Radek Plavecký, Právo

Rapid má délku 4,48 metru, šířku 1,7 metru, nabízí prostor pro pět pasažérů a velmi slušný zavazadlový prostor. Pro pohon vozu je k dispozici pět benzínových motorů a dva naftové agregáty.