Článek
List se odvolává na návrh zákona, který má berlínský kabinet schvalovat 2. května a jenž má pak putovat do parlamentu. Platit by měl od podzimu.
Chystané opatření má za cíl zpřísnit dohled nad pěticí petrochemických koncernů Aral, Shell, Esso, Jet a Total, jejichž cenová politika podle odborníků určuje výši cen na pumpách v Německu. Údaje, které poskytnou, mají podle Süddeutsche Zeitung napomoci tomu, aby protikartelový úřad mohl proti nim případně efektivněji zasahovat.
Německý petrochemický průmysl plán vlády kritizuje. „My nemáme co skrývat. S úřadem pro transparentnost trhu se ale jenom vytvoří nové byrokratické monstrum, které budou muset zaplatit daňoví poplatníci,“ řekl listu předseda svazu petrochemického průmyslu MWV Klaus Picard.
Ceny benzínu a nafty se tím podle něj nesníží, nýbrž naopak, protože provozovatelé čerpacích stanic do nich budou muset promítnout zvýšené náklady na novou nahlašovací povinnost.
Podle údajů serveru benzinpreis-aktuell.de se cena benzínu Super Plus (E5), který odpovídá českému Naturalu 95, pohybuje kolem 1,75 eura (asi 43,5 koruny). Diesel je pak za průměrných 1,53 eura (asi 38 korun). Pro srovnání, v Česku vyjde podle společnosti CCS Natural 95 na průměrných 37,79 Kč/l, nafta pak na 36,84 Kč/l.