Článek
„Budu bojovat na úrovni vlády za navýšení rozpočtu pro tyto silnice, aby se v jejich stavbě mohlo už v roce 2012 pokračovat. Možná už příští středu bude na programu vlády rozpočet na příští rok, u něhož stoprocentně vznikne velká diskuse. Mám informace, že i premiér Nečas je tomuto nakloněn,“ uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš s tím, že sám věří, že se vše podaří a peníze z evropských zdrojů se najdou, aby se ve výstavbě těchto dvou silnic mohlo v příštím roce pokračovat.
„Podmínkou je navýšení rozpočtu v oblasti financování výstavby dopravní infrastruktury v České republice,“ ještě jednou zdůraznil ministr dopravy.
„Společně jsme s ministrem stanovili priority výstavby silnic pro tento kraj. Shodli jsme se na tom, že nejdůležitější je dokončení staveb ostravská prodloužená Místecká a I/11 spojující Ostravu s Opavou. Následně jako druhou prioritu jsme stanovili výstavbu nových staveb, a to obchvatu Frýdku-Místku a silnice I/11 na Třinecku, vedoucí z Oldřichovic přes Bystřici a Nebory,“ upřesnil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák (ČSSD).
Zpoplatnění dálnice přes Ostravu se nezruší
Náměstek ostravského primátora pro dopravu Aleš Boháč (ČSSD) řekl, že apeloval na ministra dopravy, aby se zrušilo zpoplatnění dálnice vedoucí Ostravou. „Zatím však neúspěšně, budeme však ve svém úsilí pokračovat,“ sdělil Boháč.
Ministr dopravy začal vysvětlovat důvody neudělení výjimky. „V tuto chvíli je ministerstvo dopravy rozhodnuto neudělit žádnému městu výjimku ve zpoplatnění dálnice, která přes něj vede. Když bychom udělili jednu výjimku Ostravě, našla by se další města, která by přišla s pádným důvodem, proč je u nich nutné také výjimku udělat,“ myslí si Dobeš.