„Hlavním cílem personálních změn je zpřetrhání vazeb se stavebními firmami a často i s regionálními politickými strukturami. Je nepřípustné, aby manažer regionální pobočky ŘSD používal vozidlo stavební firmy k soukromým účelům,“ připomněl Bárta případ z chomutovské správy.

Již dříve totiž ministr podrobil ostré kritice zejména Renné Komínka, ředitele chomutovské správy, kterého ŘSD odvolalo v polovině ledna. Jeho i další manažery ŘSD v Ústeckém kraji Bárta obvinil z napojení na "kmotry ODSČSSD" a za vinu jim kladl, že měli krýt nelegální činnost stavebních firem.

„Odcházejí osoby, které jsou ve funkcích často mnoho let. Takovým lidem nemohu věřit, nemohu od nich očekávat požadované úspory a efektivitu a nemohu po nich chtít naplňování cílů dopravní Superstrategie,“ shrnul důvody personálních změn Bárta s tím, že personální výměna byla jediným možným řešením, jak získat kontrolu nad děním v ŘSD.

Ředitelé nastupují v pátek

Novým šéfem brněnského závodu byl jmenován Zdeněk Pánek, v čele Správy Karlovy Vary bude Pavel Rödl, v Chomutově se stane šéfem Milan Dundr, v Hradci Králové Pavel Tichý, v Olomouci Martin Smolka a Správu Ostrava povede Pavel Velička.

Nové ředitele vybrala hodnotící komise složená ze zástupců ŘSD, ministerstva dopravy a personalistů v březnu, od pátku by se pak měli ujmout svých úřadů. „Na 13 míst se přihlásilo přibližně 200 uchazečů. Možnost obhájit své působení ve funkci měli i stávající ředitelé,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Vedle šesti nových ředitelů vzešlo z výběrového řízení také několik kandidátů na nižší manažerské pozice v jednotlivých krajských správách.