Podle odhadu Českého svazu pivovarů a sladoven se přitom vývoz piva z ČR loni snížil o 12 procent. Vlajkovým produktem exportu je prémiový ležák Budweiser Budvar, který se v některých teritoriích prodává také pod označeními Budějovický Budvar nebo Czechvar.

Ležák se na celkovém exportu podílel z 90 procent. Přibližně 84 procent exportovaného objemu piva směřovalo do zemí Evropské unie. Největšími exportními trhy Budvaru byly v roce 2010 Německo, Velká Británie, Slovensko, Rakousko a Rusko.

„Největším úspěchem je nárůst prodejů v Německu, které je naším nejdůležitějším exportním teritoriem. Dosáhli jsme tam nejvyššího prodaného objemu v historii na úrovni 214 408 hektolitrů, což je o 4,7 procenta meziročně víc,“ uvedla vedoucí exportního oddělení Budvaru Renata Pánková.

Pivovaru se loni se dařilo i na dalších zemích. Po výrazném propadu prodeje v roce 2009, který byl způsoben devalvací rublu a dalšími protikrizovými opatřeními, se prodej značky v Rusku zvýšil o 20 procent.

Budvar zůstává nejprodávanějším českým pivem v Rakousku. Významně se zvýšil i vývoz například do Polska (+ 69 %), Švédska (+ 36 %), Itálie (+ 34 %), Austrálie (+ 32 %) nebo na Nový Zéland (+ 42 %).