K závěru dospěla po víkendovém testování liniového řízení dopravy na okruhu, na D1 a na D5 komise odborníků. „Když na informačních tabulích zhasne stovka, bude platit rychlost 130 km/h, v tunelech zůstane omezení na km/h,“ řekla Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. V tunelech bude omezení rychlosti na 80km/hod.

Původně se podle ní počítalo s přechodem z ručního na automaticky ovládané cedule v listopadu, víkendové zkoušky dopadly ale nadmíru dobře. Zkoumalo se, zda všechny tabule, pokud je řídí počítač, správně zareagují na šestnáct typů událostí. Zvládly signalizovat kolony, náledí, mlhu zvíře na silnici i auto v protisměru a snížily rychlost. To vše za provozu, přičemž řidiči na výstrahy zareagovali. Nyní se cedule napojí na systém Národního dopravně informačního centra se sídlem v Ostravě.


FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Mapy.cz

Jihozápadní část okruhu byla otevřena 20. září. Spojuje brněnskou D1 a plzeňskou D5. Kamióny po něm musí hlavní město objíždět a už nesmí na část Jižní spojky. Stavba vyšla na 18,3 miliardy korun.

Video

Pražský okruh byl otevřen přesně před měsícem. Zdroj: Stream.cz