„Příznivě se nám vyvíjejí celkové tržby, které v prvním pololetí dosáhly 14,1 miliardy korun. Velmi pozitivní je růst tržeb ve vnitrostátní přepravě, kde jsme meziročně utržili o 90 miliónů víc, a to bez zdražování jízdného. Stejný trend pokračuje i v červenci,“ doplňuje generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Dráhy k hospodářskému výsledku příliš podrobností neuvedly. Sdělily však mimo jiné, že v úsporách se podařilo přiškrtit rozpočet ve výdajích za elektřinu, a to o 110 miliónů korun. Dále se podařilo snížit osobní náklady o čtyři procenta, tedy o 252 miliónů korun.

Naopak více podnik vydal na opravu lokomotiv a vagónů meziročně o 350 miliónů korun více, tedy celkem 919 miliónů korun.

Stále kritizovaný podnik

České dráhy jsou dlouhodobě kritizované, a to jak kvůli hospodaření, tak "komfortu", který nabízejí. Jejich prokletím jsou i pravidelná zpoždění.

Nicméně je nutné dodat, že firma si v příštích letech přijde na své. Všechny kraje totiž podepsaly s ČD desetileté smlouvy na provoz krajské dopravy. Utrží za to miliardy korun každý rok. Podnik se však dušuje, že právě v následujících letech plánuje rozsáhlé investice do rekonstrukce či nákupu nových vagónů či lokomotiv.

Na nákup nových vlaků chce podnik vydat rovněž dluhopisy v objemu 7,5 miliardy korun.