„Důvodem změny tarifů mezinárodních zásilek jsou náklady, jež nám za doručování účtují zahraniční poštovní operátoři. Jde v podstatě o narovnání cen, které vycházejí ze vzájemných dohod světových pošt pro příchozí a odchozí zásilky,“ sdělil v pondělí Právu mluvčí ČP Ivo Mravinac.

Například obyčejná zásilka do evropských zemí o hmotnosti do 20 gramů tak bude od září stát dvacet místo dosavadních sedmnácti korun. Zásilky do 50 gramů zdraží o čtyři koruny na 25 Kč, do 100 gramů o pět korun na 25 Kč a do 500 gramů dokonce o 15 korun na 110 Kč. Nezmění se pouze cena zásilek do 250 g, která i nadále bude 65 Kč.

Obyčejná zásilka
  (do evropských zemí v Kč)
Hmotnostdosudnově
do 20 g1720
do 50 g 2125
do 100 g3035
do 250 g6565
do 500 g11095
do 1 kg210165
do 2 kg300285
Zdroj: ČP

„Obyčejné zásilky po Evropě do jednoho kilogramu však zlevní o 45 Kč na 165 Kč a do mimoevropských zemí z 260 na 230 Kč,“ informoval Mravinac. Jak upřesnil, za doporučené zásilky do 20 gramů se do evropských zemí bude platit 53 místo 50 Kč a do mimoevropských 54 místo dosavadních 51 Kč.

S novým ceníkem se lze podrobně seznámit na internetové adrese www. ceskaposta.cz a samozřejmě na všech téměř 3400 poštovních pobočkách.

Zisk ČP letos klesl o 309 miliónů korun

Za letošní první pololetí vykázala Česká pošta zisk jen 608 miliónů korun, o 309 miliónů nižší než za stejné loňské období. Množství doručených listovních zásilek a balíků kleslo v rámci České republiky meziročně o čtyři procenta.

„Snažíme se o maximální úspory ve všech oblastech, které nemají negativní dopad na rozvoj našeho podniku,“ ujišťuje generální ředitelka ČP Marcela Hrdá. Podle ní je Česká pošta v nelehké situaci, kdy se projevuje její dlouhodobá podinvestovanost a letitá zanedbanost řady procesů, které ji znevýhodňují vůči konkurenci.

Jak už Právo informovalo, ČP nyní testuje večerní doručování balíkových zásilek. Pokud Český telekomunikační úřad schválí úpravu poštovních norem, měla by se ve větších městech zvýšit už v příštím roce díky této novince úspěšnost doručování balíků domácnostem z nynějších 55 na 90 procent. Lidé by si tak už pro balíky nemuseli tolik často chodit na poštovní pobočky.