Hlavní obsah

Piráti spor s Legem prohráli, omlouvat se ale nehodlají

Novinky, Barbora Klocová
Praha
Aktualizováno

Česká pirátská strana se má omluvit společnosti Lego za použití jejích figurek ve volebním spotu ke krajským volbám v roce 2012. V pondělí tak rozhodl Městský soud v Praze. Pirátská strana se má zároveň zdržet používání figurek a zaplatit náklady na soudní řízení. Verdikt ale není pravomocný, piráti se odvolají.

Předvolební spot Vypustíme kaprům rybník Video: piráti.cz

 
Článek

„Na případu se nechceme přiživovat, ale jsme samozřejmě rádi, že to tak dopadlo,“ okomentoval rozsudek zástupce Lega Jakub Vyplel.

„My se určitě omlouvat nebudeme, dokud to nebude nezbytně nutné. Rozhodnutí považujeme za pohodlné, soud vůbec nebral v úvahu judikaturu Ústavního soudu a Evropského soudu pro lidská práva,“ řekl právník pirátů Filip Hajný. Spor je strana připravená dovést až k Ústavnímu soudu.

Zástupci obou stran se poprvé u soudu sešli na konci března tohoto roku poté, co členové pirátské strany odmítli přistoupit na smluvní dohodu a společnosti Lego se omluvit.

Stejně jako tehdy i v pondělí argumentovali například tím, že na trhu existuje řada dalších výrobců s produkty podobnými jako Lego. Podle svého právníka se ale firma snaží proti těmto výrobcům bojovat.

Spot podle pirátů Lego nijak nepoškodil

Zástupce Lega také uvedl, že se společnost nechce spojovat s pirátskou stranou. Použití jejich figurky je prý zásah do ochranné známky a do dobré pověsti firmy.

Na to právník pirátů reagoval tvrzením, že spot, který je předmětem sporu, žádné hodnotové soudy o společnosti Lego nevynáší. „Spot žalobce nijak nepoškodil a ani poškodit nemůže,“ řekl v závěrečné řeči Filip Hajný. Zároveň popřel zneužití ochranné známky, jelikož se „nejedná o obchodní styk”.

Podle Hajného nemůže dojít ani k ovlivnění zákazníka, protože na stránkách strany může každý najít informaci, že Lego piráty finančně nepodporuje a nemá s nimi žádné vztahy. Upozornil také na judikaturu Evropského soudu pro lidská práva, ze které vyplývá, že velké známé korporace musí snést intenzivnější zásahy, jelikož mají v tomto směru podobné postavení jako známé osobnosti.

Reklama

Výběr článků

Načítám