„Zeman se sice snažil o ofenzivu na Facebooku, ale ta mu nevyšla,“ řekl Vrábel. Nejde podle něj jen o počty fanoušků, kdy se Schwarzenberg může pyšnit 171 tisíci, zatímco Zeman jen 35 tisíci.

Podle konzultanta Semantic Visions použil Zeman na sociální síti stejné negativní zbraně jako v on-line zdrojích. „To narazilo na nepochopení uživatelů Facebooku,“ uvedl. Zemanovy argumenty se podle Vrábela minuly účinkem, protože jsou zacíleny na starší generaci.

Podle konzultanta Semantic Visions udělal Zeman negativní kampaní chybu. Vrábel míní, že odradil nerozhodnuté voliče a přinutí jít k volbám ty, kteří se cítí negativní kampaní dotčeni. Za negativní kampaň konzultant označil vytažení sudetoněmecké a nacionalistické karty spojené s tzv. Benešovými dekrety.

Hlavním zdrojem blogy

V případě on-line zdrojů, tedy blogů a zpravodajských portálů, kdy společnost sledovala 1760 zdrojů v češtině, jde podle Vrábela o velmi vyrovnanou situaci. Konzultant Semantic Visions uvedl, že v tomto případě je vidět „velký vliv extrémně negativní kampaně Miloše Zemana, která naklání emoční náboj v neprospěch Karla Schwarzenberga“.

Hlavním zdrojem jsou podle Vrábela blogy, ne hlavní zpravodajské portály. „Blogy dávají prostor, aby se ozvěna negativních Zemanových výroků nesla éterem,“ doplnil konzultant společnosti. Pokud jde o média, ta podle něj podávají Schwarzenberga v lepším duchu než Zemana.

Společnost Semantic Visions se pyšní tím, že dokázala jako jediná v ČR správně predikovat výsledky prvního kola prezidentské volby a pořadí kandidátů na prvních pěti místech. Výzkumníci sledovali dění na on-line zdrojích a sociální síti od října loňského roku do neděle.