S odkazem na pardubický registr vozidel přiblížil rozhlas situaci, kdy úředníci sice poslali jen za poslední měsíc dvě desítky dotazů, odpovědi se však nedočkali ani na jediný. Situace je prý podobná i v dalších krajích.

Vedle dotazů měli úředníci i požadavky na funkčnost nového systému. I ty se ukázaly být kamenem úrazu, neboť sice přišla informace o vyřešení problému, leč v systému se žádná změna neprojevila.

„Asi v deseti případech nám přišlo, že požadavek byl vyřízen a je to ukončené, avšak prakticky v centrálním registru toto stále vyřešené není,“ citoval rozhlas Kristýnu Vojáčkovou z pardubického magistrátu.

Sankce firmě nehrozí

CRV je stále pomalejší než původní systém a navíc obsahuje i tisíce chybných údajů. Firmě ATS-Telcom, která službu pro ministerstvo dopravy zajišťuje, přitom žádné sankce nehrozí. [celá zpráva]

"Objednávka neobsahuje žádné ustanovení o úrovni a dostupnosti služeb a nejsou v ní uvedeny žádné možné sankce. V případě jakéhokoli výpadku centrálního registru je tedy ministerstvo vůči ATS-Telcom nemůže uplatňovat,“ dozvěděl se před časem ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM) na základě auditu smlouvy, byť do té doby tvrdil, že za nefunkční registr může být dodavatelská firma sankcionována.