„Zatím jsme žádné komplikace nezaznamenali. Samozřejmě je více dotazů než obvykle, čekáme po ránu zvýšený nápor například od lidí, kteří si nezjistili změny v MHD předem. Zaznamenali jsme i pár stížností, ale jinak všechno probíhá bez problémů,“ řekl Novinkám před osmou hodinou ranní jeden z pracovníků infolinky Dopravního podniku.

Mluvčí Ropidu Filip Drápal pro Novinky z Kačerova uvedl, že zatím vše probíhá podle plánu. "Až jsme z toho trochu překvapeni," řekl. "Řidiči ani cestující neměli problémy, nezaznamenali jsme žádné velké zpoždění. Cestující si tu (na Kačerově, pozn. red.) berou informační letáky, ale nesetkal jsem se zatím s vyloženě negativní reakcí," řekl Drápal před půl devátou.

Metrobusy i minibusy

Klíčovou změnou pro jízdní řády je zavedení 38 páteřních autobusových linek, tzv. metrobusů, které budou mít ve špičce interval maximálně šest až osm minut. K metrobusům budou cestující svážet běžné a minibusové linky.

Nově bylo zavedeno také pět páteřních tramvajových linek, které mají ve špičce dodržovat čtyřminutové intervaly. Doplňují je čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky pojedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.

Na trasách, po nichž jezdí autobusy zároveň s tramvajemi a metrem, jsou autobusové linky omezeny a lidé tak musí více přestupovat.

Změn tak doznala naprostá většina všech linek pražské MHD. Některé zaznamenaly pouze změnu trasy či intervalu, jiné byly zcela zrušeny. Zmizely například tramvaje číslo 15, 19 a 21. Vzniklo rovněž několik nových zastávek MHD, jiné zase změnily své jméno.

O víkendu bez komplikací

Novinky, které byly dlouho dopředu avizovány médii, začaly platit už v sobotu, kdy podle vedoucí informačního centra pražské MHD Věry Novákové nenastaly významnější komplikace, přestože informační centrum podle ní zaznamenalo zvýšený počet dotazů. Lidé se podle ní ptali především na to, proč se změny vůbec dějí. [celá zpráva]

Až do 7. září proto bude rozšířen provoz infolinky a vybraných infocenter dopravního podniku. Po Praze rovněž jezdí takzvaná informační tramvaj