„Stavba přivaděče mohla být hotova o rok dříve, kdyby ji před dvěma lety tehdejší ministr dopravy Vít Bárta nezastavil,“ řekl starosta Bohumína Petr Vícha (ČSSD). „Občané si pak na exministru Bártovi vybojovali peticí, kterou podepsalo za deset dní přes 10 tisíc lidí, nejprve pokračování stavby skřečoňského mostu, a poté i dokončení stavby přivaděče,“ uvedl.

Vícha tvrdí, že přivaděč je pro město klíčový, protože teprve po jeho zprovoznění vymizí nákladní doprava z centra Bohumína a z místní části Nová Ves. Město už podle starosty připravilo úpravu dopravního značení, v prvních dnech budou řidičům pomáhat i městští strážníci.

Celková délka dálničního přivaděče je asi1,6 kilometru. Náklady na celou stavbu činily bez DPH zhruba 835 miliónů korun. „Trasa silnice I/67 je součástí plánovaného systému komunikační kostry okresu Karviná, která bude v době do vybudování tahu R11 nadále tvořit jeden z nejvýznamnějších páteřních komunikačních tahů okresu,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

Vznikne i cyklostezka

Jak dále řekl Vícha, zatímco centru města a místní části Nová Ves otevření přivaděče přinese úlevu, naopak v ulici 1. máje ve Skřečoni se provoz zvýší. „Ještě letos tam vybudujeme novou téměř kilometr dlouhou cyklostezku a tři nové nasvětlené přechody pro chodce s dělicími ostrůvky, abychom občanům ve Skřečoni trochu ulevili,“ uvedl Vícha.

Mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová sdělila, že nová cyklostezka za 14,6 mil. korun se napojí na stávající stezku pro pěší a cyklisty ze skřečoňského mostu a spojí městskou část Skřečoň s centrem Bohumína. „Místy, kudy nová cyklostezka povede, projede denně v průměru 400 cyklistů a asi 8 tisíc aut. Po otevření dálničního přivaděče ze skřečoňského mostu se na tuto ulici vrátí kamióny, které dosud jezdily objízdnou trasou přes Novou Ves. Počítá se, že provoz tak stoupne až na 11 tisíc vozů za den,“ upřesnila.

Doplnila, že u skřečoňského mostu, který je v provozu od loňského října, schází ŘSD ještě vybudovat schody pro pěší. „S těmi se původně nepočítalo, ale město prosadilo jejich vybudování, aby si pěší mohli zkrátit dlouhou cestu přes most,“ dodala Balcarová. Schody by mohly být hotovy na podzim.