„Předpokládám, že obchvat zklidní dopravu v historickém centru, kudy v současnosti proudí ve velké míře hlavně tranzitní nákladní doprava. Věřím, že tomu tak bude, i když je hotova jen první etapa. Až bude hotova ta druhá, která bude pokračováním z obchvatu ve směru na Mošnov a Ostravu, tak to snad bude ještě lepší,“ přeje si příborský starosta Milan Strakoš (ODS).

Obchvat města

Obchvat města

FOTO: Pavel Karban, Právo

Kdy se tak stane, ale není jisté. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice má na tuto stavbu zpracovanou dokumentaci, ale nemá peníze. „V přípravě ta stavba je, ale na to, kdy se bude stavět, neumím nyní odpovědět,“ řekl Lubomír Hýbl z ŘSD. Podle Přemysla Michálka, poradce ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), má fond pro příští rok 66 miliard.

„Rozhodující je, abychom mohli čerpat peníze z Operačního fondu Doprava a k tomu potřebujeme kofinancovat z národních zdrojů. A národní zdroje nám zatím nestačí, takže je nebezpečí, pokud se neposílí v budoucnu národní zdroje, že nebudeme schopni vyčerpat peníze, které máme s Evropou domluveny,“ vysvětlil Michálek.

Příborská radnice už ví, jak by měla lávka přes nově vybudovaný obchvat vypadat. Teď na ni ale musí sehnat peníze.

Příborská radnice už ví, jak by měla lávka přes nově vybudovaný obchvat vypadat. Teď na ni ale musí sehnat peníze.

FOTO: vizualizace projektu

Starosta Strakoš si při otevření obchvatu posteskl, že ho mrzí, že se až v průběhu stavby přišlo na to, že obchvat přeruší Štramberskou ulici. Tu denně využívají desítky chodců a cyklistů. Město proto nechalo postavit poblíž křižovatky provizorní přechod.

„Měl by zaručit bezpečnost, ale je otázka, jestli ho budou lidé využívat, protože je to 100 metrů navíc,“ upozornil Strakoš (ODS) s tím, že konečným řešením bude vybudování lávky přes obchvat. Ta by ale měla stát nejdříve za dva roky.