Stavba podle něho běžela navzdory mimořádným událostem „podle časového harmonogramu a ve smluvně vázaných nákladech“. Metrostav se ve smlouvě s Prahou zavázal, že stavební část tunelu přijde městskou kasu na 21,2 miliardy korun.

„Jediným vícenákladem byla nařízení Báňského úřadu o změně ražby po posledním propadu u Prašného mostu. Tuto skutečnost jsem ani jako primátor nemohl ovlivnit,“ uvedl Bém.

Svoboda nemá informace, Březina je nekompetentní

Rozčaroval ho ale fakt, že radní chtějí do stavby letos investovat méně peněz a ohlásili další odklad stavby, možná až do roku 2014 místo konce příštího roku. Bém nešetřil kritikou.

„Prodloužení výstavby tunelového komplexu vnitřního městského okruhu považuji za fatální selhání nového politického vedení města. Každý den navíc je obrovským zásahem do života stovek tisíc Pražanů. Natož pak měsíc či dokonce rok. Slova náměstka Březiny pouze potvrzují jeho nekompetentnost vyrovnat se nejspíše s nejtěžším rezortem - dopravou. Slova primátora Svobody nebudu komentovat, protože je zjevné, že mu schází relevantní informace,“ napsal Právu Bém.

Současné vedení pražské radnice si podle něho „poněkud alibisticky zjednodušuje situaci“, když se odvolává na bývalé vedení města. „Je mi to až trapné připomínat, ale dodám ještě, že to ,bývalé´ vedení hospodařilo s vyrovnaným rozpočtem, na rozdíl od současného vedení splácelo dluhy a drželo nejvyšší investiční tempo za posledních 50 let. Náklady na výstavbu Blanky zvládalo bez půjčeného kapitálu. Veškeré stavební práce uhradilo. Proč to nejde nyní?“ divil se Bém.

Březinova slova o tom, že se stavba prodražila o 10 miliard korun už na konci Bémovy éry, nepotvrdil ani tehdejší radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Šteiner na otázku Práva, zda měl informace o zvyšujících se nákladech, reagoval: „Rozhodně neměl.“

Březina v pondělí cenu Blanky označil za tikající bombu, kterou po sobě Bém zanechal. „Bylo by dobře, padni komu padni, ať se jasně řekne, proč jaké vícenáklady vznikly a kdo za ně může,“ řekl v ČT Březina, když oznamoval, že cena 21,2 miliardy korun za stavební část tunelů už neplatí. „Jako opoziční zastupitelé jsme přitom byli stále exprimátorem Bémem ujišťováni, že ty náklady jsou konečné,“ dodal Březina.