Hlavní obsah

Pražský okruh se zpomalí na 100 km/h, systém řízení dopravy nestíhá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Řidiči pojedou po pražském okruhu pomaleji. Od čtvrtečního odpoledne byla maximální rychlost snížena z dosavadních 130 na nejvýše 100 kilometrů za hodinu. Dohodli se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic, policie a společnosti Eltodo dodávající dopravní značení. Maximální možná rychlost v tunelech zůstává na 80 kilometrech za hodinu.

Foto: Stanislav Peška, ČTK

Odtahová služba odváží vrak kabiny jednoho z nákladních automobilů, které havarovaly 29. září v nové části pražského okruhu v Cholupickém tunelu.

Článek

Na nové dopravní tepně se v minulých dnech stalo několik nehod, na které nedokázal adekvátně zareagovat automatický systém řízení dopravy.

Doba, po kterou bude maximální rychlost snížena, není přesně stanovena, informovala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.  Rychlostní limit by měl být opětovně zvýšen poté, co bude doladěna technologie takzvaného liniového řízení dopravy, které poté bude fungovat v plně automatickém režimu.

Liniové řízení dopravy nefungovalo, jak mělo

Okruh je první českou dálnicí s liniovým řízením dopravy, hlavní součástí toho systému je hustá síť proměnných příkazových značek, využívá také například detektory provozu ve vozovce, varovný meteorologický systém nebo kamery.

Minulý týden v pátek automatický zabezpečovací systém například zastavil obousměrně dopravu v Lochkovském i Cholupickém tunelu na novém úseku okruhu. Systém tak zareagoval na kamion, který vezl nadměrný náklad.

Tuto středu blokovaly provoz téměř čtyři hodiny v Cholupickém tunelu dvě nehody. Nejprve po 10:00 zastavila provoz v tunelu nehoda pěti kamionů a následně v poledne další kolize osobního auta s nákladním. Světelné informační tabule nefungovaly a řidiči se o uzavření části pražského okruhu dozvěděli po pěti kilometrech z návěsti.

Nová jihozápadní část pražského okruhu byla otevřena minulý týden v pondělí, novostavba za 18,3 miliardy korun vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou D1.

Reklama

Související články

Senzory zastavily nový Pražský okruh

Více než desetikilometrové kolony od pražských Komořan na dálnici D5 v pátek způsobil nadměrný náklad, který jel po Pražském okruhu. Zachytily ho senzory...

Výběr článků

Načítám