Hlavní obsah

Předvolební klipy: Reklama na Paroubka i protipirátská plavba

Novinky, jas

Ve středu odstartuje další část předvolební kampaně. Strany představí spoty, které poběží na obrazovkách ČT. Čím se pokoušejí oslovit voliče nejsilnější strany, které mají šanci na vstup do Sněmovny, naleznete zde.

Článek

Sociální demokraté  vsadili ve svém klipu na osobnost předsedy Jiřího Paroubka. Spot nikoliv nepodobný reklamě je sestřihán s důrazem na klíčová témata, které strana hodlá prosazovat. Vedle Paroubka se v klipu objeví také jeho manželka.

Klip ODS se odehrává v duchu kampaně, která se objevila již v tištěných médiích. Strana především vysvětluje, o co jde Jiřímu Paroubkovi a proč tomu chce zabránit. Následně nastupuje volební lídr Petr Nečas, který ve školní třídě předstupuje před voliče s vizí vlastní strany.

Komunisté pojali spot jako sestřih ilustračních záběrů doplněný o novinové titulky věnované hospodářské krizi. Hovoří především o nezaměstnanosti a sociální problematice. Ve druhé části k divákům hovoří předseda KSČM Vojtěch Filip, který představuje další programové priority své strany.

Na originalitu pojetí i zpracování vsadila v klipu TOP 09. Spot je pojat v duchu nadsázky dobrodružných námořních filmů, přičemž kapitán Karel (Schwarzenberg) se na své plavbě utkává jak s modrými zloději na Ostrově pokladů, tak s oranžovými piráty, jejichž plavidlo bez milosti potápí. Rudé krysy množící se v podpalubí jsou smeteny a na stožáru zavlaje stranická standarta.

Lidovci v klipu vsadili stejně jako ve zbytku své kampaně na téma rodiny. Do ilustračních záběrů promlouvají lidé svěřující se s důvody, které je vedou k volbě KDU-ČSL. Jejich slova doplňuje předseda Cyril Svoboda.

Věci veřejné na úvod klipu avizují konec éry politických dinosaurů, aby následně na interaktivním stole představily za pomoci lídrů témata, za něž se chtějí zasazovat. Druhá polovina spotu je věnována apelu předsedy Radka Johna, který se v dramatickém nasvícení zpoza stolu obrací na voliče.

SPO-zemanovci pojali klip coby diskusi u kulatého stolu, za nímž jednotliví kandidáti představují program. Jako poslední si bere slovo předseda Miloš Zeman, vedle dalšího upozorňuje diváky, že jeho strana neslibuje, ale nabízí.

Na klasické černobílé a civilní pojetí vsadili v klipu zelení. Na rozdíl od dalších stran neprezentují žádného z lídrů, ale až na výjimku dali prostor "bezejmenným" lidem, kteří se svěřují s tím, co je na současné politice trápí a co by chtěli změnit. Strana tak prezentuje i "okrajovější" témata, na něž se obvykle nedostane.

Anketa

Ovlivní vás předvolební televizní klipy stran?
Ano
4,9 %
Ne
95,1 %
Celkem hlasovalo 4736 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám