Hlavní obsah

Hoteliéři v Soči se učí usmívat

– Soči

Úsměv nebývá přirozenou součástí ruského obličeje, a tak před propuknutím zimních olympijských her v Soči podstupují zaměstnanci místních hotelů na poslední chvíli školení, jak se usmívat. Iniciativa, která má vykořenit představy, že Rusové jsou chladní a zachmuření, je podle agentury Reuters v souladu s úsilím prezidenta Vladimira Putina předvést moderní tvář Ruska na olympiádě, která si vyžádala asi bilión korun.

Foto: Profimedia.cz

Ruské město Soči je pro mnohé velkou neznámou.

Článek

Ruská olympijská univerzita, otevřená v Moskvě a v dějišti olympiády v černomořském letovisku Soči v roce 2009 Putinem a podnikatelem Vladimirem Potaninem, učí hotelové manažery pohostinnosti. Nabyté vědomosti mají předávat svým podřízeným.

„Naučit se, jak se chovat k hostům z jiných zemí, je zvláště důležité. Musíme se v tom zdokonalit, aby pochopili naši pohostinnost,“ říká účastník kurzu Vladimir Šuškin, jenž pracuje jako náměstek ředitele sanatoria v Soči, které bývalo letní rezidencí sovětského diktátora Josifa Stalina a dodnes se zachovalo.

Sovětské zvyky vymírají pomalu

Ruský turistický průmysl zápolí o přežití od rozpadu Sovětského svazu. Ale Putin vidí olympiádu nejen jako příležitost k vylepšení obrazu země v očích návštěvníků ze Západu, ale také jako možnost vdechnout nový život do odvětví s velkým potenciálem.

Byrokracie a potíže se získáním víz odrazují mnoho potenciálních návštěvníků i od pouhého pomyšlení na Rusko jako turistickou destinaci. Ale když už turisté do Ruska dorazí, zjistí, že staré sovětské zvyky vymírají pomalu.

John Cerry, který v USA pracuje jako prodejce aut pro půjčovny, říká, že jízdy vlakem byly „kouzelné“ a také někteří Rusové byli velice vřelí. Ale nemůže říci, že by se mu líbilo vše, co ho potkalo. „Služby jsou děsivé. Pokaždé, kdy jsem šel povečeřet, číšnice doslova naházely naše jídlo na stůl a odkráčely,“ postěžoval si.

Co s opilými

Kurzy olympijské pohostinnosti, zavedené na žádost organizačního výboru olympiády, zahrnují lekce, jak se usmívat na cizince a jak udržovat oční kontakt, a zaměřují se spíše na obsluhu hostů než na hotelová pravidla.

„Vypracovali jsme profily rozdílných typů hostů i modely toho, jak si počínat s opilými návštěvníky, anebo jak se chovat, pokud host žádá nemožné,“ vysvětluje jedna ze školitelek Taťjana Pomjatkinská. „Protože naše olympijské město má v úmyslu se stát letoviskem na světové úrovni, je důležité, aby pohostinnost v našich hotelích odpovídala mezinárodním normám,“ dodává.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám