Hlavní obsah

Praha obsadila sedmé místo v počtu zahraničních turistů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Praha je podle počtu zahraničních turistů sedmá v Evropě, celosvětově se pohybuje na konci druhé desítky. Oproti roku 2006 si mezi evropskými metropolemi polepšila o jedno místo. Přeskočila Amsterodam a sedmé místo by měla uhájit i za loňský rok.

Foto: Miroslav Šára, Právo

Pohled na Novotného Lávku v Praze

Článek

První tři místa si v Evropě dlouhodobě drží takzvaná silná trojka, Londýn, Paříž, Řím. Žebříček zveřejnila agentura CzechTourism. Do Londýna každoročně zavítá více než 15 miliónů hostů ze zahraničí, v Paříži se počet zahraničních turistů pohybuje kolem devíti miliónů a v Římě kolem šesti miliónů. Naopak za sebou nechala Praha se svými čtyřmi milióny turistů například Vídeň nebo Madrid.

V celosvětovém srovnání Praha skončila v druhé desítce

Podle CzechTourismu Praha obstála i v celosvětovém srovnání, kde skončila na 19. místě. Světový žebříček stejně jako evropský vede Londýn, první pětce však dominují asijská velkoměsta Hongkong, Bangkok a Singapur. Jak uvádí CzechTourism ve své zprávě, ekonomická krize sníží význam evropských metropolí jako turistických cílů, naopak asijská města prý budou nadále stoupat žebříčkem vzhůru.

Krizi loni pocítila také Praha. Nejde však zatím o úbytek turistů ze zahraničí, nýbrž o jejich nižší útraty a zkracování doby pobytu. Turistů naopak stále přibývá.

V roce 2007 zavítaly do české metropole čtyři milióny turistů ze zahraničí, což je meziročně o 8 % více, loni od ledna do září se počet cizinců zvýšil o 3,22 % na 3,1 miliónu. Žebříček měst sestavuje každoročně organizace Euromonitor International.

Top City Destination 2007 – Evropa
MěstoPočet turistů v mil.Změna 06/07 v %
1. Londýn15,3- 1,9
2. Paříž8,8- 10,2
3. Řím6,1+ 1,5
4. Barcelona5,0+ 7,4
5. Dublin4,6+ 4,4
6. Moskva4,0+ 9,6
7. Praha4,0+ 8,3
8. Amsterodam3,9+ 0,2
9. Vídeň3,6+ 4,5
10. Madrid3,4- 12,1
Zdroj: CzechTourism, Euromonitor International

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám