V červené barvě a paketu GT Line to cee´du sluší ještě víc než dříve, přidané spoilery, výraznější zadní difuzor nebo zdvojená ozdobná koncovka výfuku auto posouvají o „level” výš. Exteriér vhodně doplňují sedmnáctipalcová litá kola (pneumatiky mají rozměr 225/45). Ostře řezaná maska s tzv. „tygším nosem” i krásně zakomponovanými diodami pro denní svícení kontrastuje s poněkud fádními zadními partiemi.

Interiér je přiměřeně prostorný, čtyři dospělé „pohltí” jako nic, dobře přístupný zavazadelník nabídne 528 litrů. Zadní sedáky jdou i překlopit, zamrzí ale chybějící průvlak na lyže. Užitečná hmotnost u této motorizace činí 390-524 kilogramů (v závislosti na celkové hmotnosti), což je v prvním případě podprůměrná hodnota, v tom druhém s přivřením očí průměrná.

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Řízení je lehčí, méně citlivé, podvozek naladěný na komfortní jízdu. Na technických tratích si tolik neužijete, ale pokud vás nezmate sportovní vzhled verze GT Line, rychle pochopíte, že tohle je rodinný kombík bez sportovních ambicí. Mimochodem: všechny verze mají zadní víceprvkové zavěšení, které octavia a golf dávají jen k silnějším motorizacím.

Dvě spojky a sedm rychlostí

Ale přejděme k nové dvouspojkové převodovce 7DCT se dvojicí suchých spojek. Spojka automobilek Kia/Hyundai dovede přenést maximální točivý moment 340 newtonmetrů a zatím je k dispozici pro jedinou motorizaci - silnější naftovou šestnáctistovku.

Rychlostní stupně jsou poskládané natěsno, pětku převodovka zařadí při městské padesátce. Při 90 km/h točí motor na sedmičku pohodových 1500 otáček, při stotřicítce relativně vysokých 2250 otáček. Režim takzvaného pPlachtění, tedy samočinné vyřazení na neutrál při jízdě bez plynu (třeba z delšího kopce) převodovka neumí.

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Při klidné jízdě se dostanete těsně pod hranici šesti litrů, naše dlouhodobá spotřeba s převahou jízd po dálnici a s 20 procentním podílem městského provozu vystoupala přes sedm litrů. Při delší jízdě po dálnici v rámci nejvyšší povolené rychlosti, bez zapnuté klimatizace a při obsazení pouze řidičem ukázal palubní počítač 6,7 l/100 km, což je docela hodně. Dlužno dodat, že při svižnější jízdě už spotřeba o tolik nestoupá.

S manuální šestistupňovou převodovkou budete úspornější (oficiálně o 0,4 l/100 km) a hlavně budete mít o 140 (!) kilogramů lehčí auto. Ano, to je váhový rozdíl manuální převodovky a skříně s označením 7DCT, která je proti „manuálu” dražší o 45 tisíc korun.

Pokud jedete plynule, reakce převodovky jsou přiměřeně hbité, dostatečně jemné a předvídatelné, osádka si užívá komfort. Nesmíte ovšem prudce zrychlovat, to pak automat řadí o dva až tři stupně níže, ovšem se znatelnou prodlevou, kterou se následně pokouší dohnat.

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Rychlost na jednotlivé rychlostní stupně (RS) při 2000 otáčkách
1. RS
18 km/h
2. RS
24 km/h
3. RS
42 km/h
4. RS
60 km/h
5. RS
80 km/h
6. RS93 km/h
7. RS
120 km/h
Zdroj: Novinky.cz
Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Sportovní režim bohužel chybí, řadit ale můžete buď tlačítky pod volantem, nebo sekvenčně přímo vedle hlavice převodovky (s obrácenou logikou, podobně jako u VW Group, kdy pohyb dopředu nepodřazuje, ale nelogicky řadí vyšší rychlostní stupeň). V praxi ale stejně většinou veškerou práci přenecháte automatu a při prudkém podřazení plynu omluvíte jeho krátkodobé zbrklé chování.

Nová převodovka je bezpochyby povedená svou kulturou chodu při pohodové jízdě, chybí ale sportovní mód, jenž by dynamiku a otáčky podržel. Nevýhodou je také značný nárůst hmotnosti proti verzi se šestistupňovým manuálem (+ 140 kg!). Potěší naopak záruka na sedm let (nebo 150 000 km) a příznivé, v současné době akční pořizovací ceny.

TECHNICKÉ ÚDAJE - Kia Cee´d SW 1.6 CRDi 7DCT GT Line
Motor:1582 ccm, vznětový, čtyřválec, turbo
Max. výkon:100 kW (136 k) při 4000ot./min
Max. točivý moment:300 Nm při 1750-2500 ot./min
0–100 km/h:10,9 s
Nejvyšší rychlost:197 km/h
Průměrná spotřeba:4,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1529 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:344 980 Kč (1.4 CVVT, 73 kW)
Cena s testovanou motorizací: 
489 980 Kč (paket GT Line + 50 000 Kč)