Hlavní obsah

Subaru Impreza XV 2.0D: více plastová, jinak stejná

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Imprezu lze pořídit v nové verzi XV, která přidává vozu díky oplastování "outdoorový" vzhled. Vyzkoušeli jsme verzi s dvoulitrovým turbodieselem. Kromě něj lze verzi XV koupit také s benzínovým dvoulitrem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza XV 2.0D

Článek

Subaru Impreza XV samo sebou vychází z běžné imprezy, na první pohled je nápadné zejména černé oplastování celého auta a střešní ližiny. Světlá výška je stejná jako u výchozí imprezy (stejně jako stálý pohon všech kol), takže lze s klidným svědomím napsat, že oba modely zvládnou na silnici to samé. Odlišný, outdoorový vzhled ale zákazníky láká a české zastoupení bylo jejich poměrně velkým zájmem o XV překvapeno.

Interiér je sice funkční, ale pořád působí jako z osmdesátých let minulého století. Jeho jednoduchost není na škodu ve snazším ovládání a větší přehlednosti.

Kritika se ale musí snést na malý, špatné umístěný (na středu mimo zorné pole řidiče), špatně ovladatelný (malým čudlíkem vedle rychloměru) a nedostatečně informující (chybí třeba dojezd) palubní počítač. Je to sice detail, ale tady Subaru hodně zaspalo.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza XV 2.0D

Pouze průměrný prostor

Navíc, v mrazivých teplotách poloviny března občas při přejezdu nerovností skřípaly plasty na středovém panelu. A ještě jeden kritický postřeh – zvuk zaklapávání dveří je plechový, hlasitý a k autu s cenovkou bezmála 700 tisíc se jednoznačně nehodí.

Prostor nabízený pro posádku a zavazadla je ve srovnání s konkurencí pouze průměrný, nicméně pro čtyři cestující ve většině případů snad postačující. Co zaslouží pochvalu jsou nízko ukotvená, sportovně střižená sedadla, která nejenom že výborně vypadají, ale jsou i pohodlná a mají dobré boční vedení.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza XV 2.0D

Převodovka je přesná a její dráhy se pohybují v jasně vymezených a krátkých kulisách. Také zpřevodování šestistupňové skříně je s dvoulitrovým turbodieselem dobře sladěné.

Nadprůměrné jízdní vlastnosti

Spojka je sportovně tužší; záběr i dávkování má výtečné, značná tuhost ale nebude vyhovovat všem. Kotoučové brzdy odvádějí svou práci dobře, pohodlné a přesné je i jejich dávkování. Jinak přesné řízení je necitlivé kolem středové polohy.

Výborný je dvoulitrový přeplňovaný dieselový čtyřválec (boxer), který je kultivovaný, nabídne velmi solidní zátah i nízkou spotřebu (kolem šesti litrů, při jízdě mimo město se lze úspornou jízdou dostat ještě k nižším hodnotám).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza XV 2.0D

V čem je Impreza tradičně silná, jsou jízdní vlastnosti za zhoršených klimatických podmínek – zasněžená či deštěm zkropená silnice – zde se ukazuje výborná trakce i ovladatelnost. Ale nemusíte jet ani po zasněžené silnici, aby vám Impreza (XV) předvedla výtečné držení stopy a ochotu vrhnout se do zatáčky i v rychlostech, na které byste si u jiných hatchbacků nejspíš netroufli. Podvozek se sice trochu naklání, ale není to nikterak citelné.

Suma sumárum – oproti klasické verzi Impreza XV nepřináší kromě oplastování nic nového. Tradičně skvělý je turbodiesel a stálý pohon všech kol. Prostornost je pouze průměrná a mnohým bude vadit také interiér á la 80. léta. Vysoká je i cena, přestože v této specifikaci je automobil komfortní a bezpečnostní výbavou je opatřen dobře.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza XV 2.0D

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1998 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:110 kW (150 k) při 3600 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:9,0 s
Nejvyšší rychlost:203 km/h
Průměrná spotřeba:5,8  l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1475 kg
Poháněná náprava:stálý pohon 4x4
Cena základní verze:659 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Subaru Impreza 2.0 R Sport: nová doba

Je to Impreza nebo není? Líbí se vám nebo ne? Chtěli byste jí mít doma? Stýská se vám po té minulé? To všechno si musíte rozhodnout sami. My říkáme, že přišla...

Test Subaru Outback: konečně s dieselem

Subaru konečně začalo nabízet i dieselový motor a zákazníci, toužící po kombi střední třídy, tak mají o jednu možnost výběru navíc. Jak dobrá je kombinace...

VIDEO: Test Subaru Impreza WRX - předvoj STI

Nová Impreza se na první pohled změnila docela razantně - z uznávaného sedanu je nyní hatchback, který je údajně praktičtější a lépe se prodává. Rozbor designu...

Výběr článků

Načítám