Kia nabízí klasický hatchback, sedan, SUV, MPV, ale crossover ještě ne. Takže co bude tedy vlastně Kia Niro? Bude to něco mezi modelem cee´d, kterého překonává na délku, šířku i výšku, ale menší než Kia Sportage. A stejně tak můžeme mluvit i o výšce podvozku. Kia Niro je prostě přesně něco mezi. Má to být auto do města i jeho okolí.

Kia Niro

Kia Niro

FOTO: Kia

Kia Niro

Kia Niro

FOTO: Kia

Vzhledově se auto celkem povedlo a vypadá robustně, přestože měří 4355 mm, což není zas tak mnoho. Má oslovit především ty lidi, kteří chtějí mít auto ideální do města a chtějí být vidět. Vzhled je lehce upravený proti americké verzi, která byla představena před nedávnem v Chicagu. [celá zpráva]

Jen hybrid

Kufr bude mít o něco větší než cee´d (421 l), ale to by neměla být ta hlavní deviza, pro kterou si auto budou lidé kupovat. Tou by mohl být motor. Půjde totiž o hybridní pohon, který není takový, jaký známe třeba z Toyoty Prius, tedy s planetovou převodovkou. Půjde o klasický motor 1.6 GDI se 77 kW.

K němu je připojena trochu netradiční dvouspojková převodovka. Klasicky by měla mít šest stupňů, ale místo jednoho stupně tu je elektromotor. A navíc se tu objevuje další spojka, která odpojuje spalovací motor od zbylého hnacího soustrojí.

Kia Niro

Kia Niro

FOTO: Kia

Kia Niro

Kia Niro

FOTO: Kia

Elektromotor má výkon 32 kW a spolupracuje s akumulátorem o kapacitě 1,56 kWh. Ten je umístěný společně s nádrží pod zadními sedadly. Společný výkon 104 kW a točivý moment 170 Nm by měly zaručit solidní dynamiku a hlavně nízkou spotřebu. Podle zveřejněného čísla se hodnota CO2 v sériové verzi dotkne čísla 89 g/km.

Sériová výbava bude zahrnovat všechny vymoženosti, které přispívají k bezpečnosti. Navíc se sem dostane i to, co jsme avizovali už v americké verzi – systém PEC, který se snaží systém naučit řidiče jezdit šetrně. Ale navíc dokáže s pomocí navigace zjistit a poradit řidiči, kde je vhodné nabrat rychlost, aby pak mělo auto co největší zisk z rekuperace apod.