V Japonsku se tohle auto jmenuje jen Toyota 86. Přípona GRMN je pak zkratka, která říká vše - Gazoo Racing Masters of Nürburgring. První dvě slova odkazují na firemního tunera, který připravuje pro Toyotu některé speciály na závody a lidem pak opravdové lahůdky určené pro silniční provoz. To Masters of Nürburgring pak odkazuje na to, že Gazoo Racing se už může honosit několika vavříny mistrů čtyřiadvacetihodinovek na severní smyčce Nürburgringu ve své třídě s vozem GT86.

Takže je jasné kdo a proč, ale ještě nevíte co. Základ je tedy „osmdesát šestka“, která má zkrácené pružiny, přitvrzené tlumiče a dodané nové odvětrávané kotouče (vpředu se šesti pístky) s většími brzdami.

Toyota 86 GRMN

Toyota 86 GRMN

FOTO: Toyota Gazoo Racing

Toyota 86 GRMN

Toyota 86 GRMN

FOTO: Toyota Gazoo Racing

Karoserie je také jiná. Tak především kapota a zadní víko jsou černé, a to protože jsou zcela nové – jsou z uhlíkového kompozitu. Na kapotu se přestěhovaly výdechy z motoru, pod přední nárazník velké lízátko a dozadu pak ohromné přítlačné křídlo. To není žádné křidélko na okrasu, ale pořádná stavitelná konstrukce pro co nejlepší přítlak.

Uvnitř pak jsou krásné sedačky s červeným obšitím, sportovní volant a… chybí klec. Takže je jasné, že tohle je auto pro silniční provoz.

Toyota 86 GRMN

Toyota 86 GRMN

FOTO: Toyota Gazoo Racing

Co ještě chybí? Motor! Jelikož 86 má pod kapotou atmosférický boxer, ladit nejde tak jednoduše, jako je to u „načipovaných té-dé-íček“. Nové je sání se sportovním filtrem, výfuk včetně svodů, sodíkové ventily, vačky se sportovnějším náběhem se sníženým třením, stejně jako písty se speciálním povrchem. Výsledkem je, že ze 147 kW se výkon zvedl na 159 kW a točivý moment z 205 na 217 Nm. Základem k pořádnému sportovnímu požitku je ovšem převodovka se zkrácenými převody.

Škoda jen, že všechny vozy budou vyrobeny s řízením vpravo a budou určeny pro japonský trh. I u nás by jistě nějaký takový kousek našel nějakého kupce. Oficiální představení včetně ceny uvede Toyota na autosalonu v Tokiu.