Článek
Technicky se řízeně bouralo s pěti auty, jakkoliv ve výsledcích je položek šest. Citroën C-Elysée a Peugeot 301 získaly stejné hodnocení, protože jde o identická auta. V minulosti se také netestovala Škoda Rapid a Seat Toledo, ale vždy jen pouze jediný model a druhý automaticky získal stejné hodnocení.
Rozbíjený Citroën C-Elysée (ani Peugeot 301, který jeho hodnocení převzal) v hodnocení nedopadly špatně (ochrana dospělých a dětí), vzhledem k nové metodice, která výrazněji boduje nejrůznější elektronické bezpečnostní systémy (autonomní brzdění před překážkou, omezovač rychlosti atd.) to stačilo na pouhé tři hvězdičky.
Mégane má jen tři hvězdy, původně jich měl pět
Na novou metodiku doplatili Renault Mégane v karosářské verzi hatchback. Ten měl před faceliftem hvězdiček pět, nyní ale o dvě přišel. Komisaři ale strhávali body i za chybějící piktogram nezapnutých bezpečnostních pásů, Renault ale slíbil náhradu a pak by dosáhl na hvězdičky čtyři.
Tento příklad ukazuje, jak je hodnocení pouze pomocí hvězdiček do značné míry nepřesné - na struktuře karoserie či její tuhosti se nezmění zhola nic, rázem ale namísto na první pohled ostudné trojice hvězd jich jsou rázem čtyři.
Mimochodem přestože Renault Mégane má dle testu pevnou strukturu karoserie, problém byl podle komisařů při ochraně krční páteře při nárazu zezadu, zejména na zadních sedadlech.
Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAP.
Výsledky crash testů Euro NCAP (červen 2014) | |||||
---|---|---|---|---|---|
automobil | celk. hod. | dospělí | děti | chodci | bezp. systémy |
Citroën C-Elysée | 3 | 71 % | 75 % | 54 % | 33 % |
Ford Tourneo Courier | 4 | 84 % | 84 % | 74 % | 56 % |
MG3 | 3 | 69 % | 71 % | 59 % | 38 % |
Peugeot 301 | 3 | 71 % | 75 % | 54 % | 33 % |
Renault Mégane | 3 | 83 % | 78 % | 60 % | 48 % |
VW Sportsvan | 5 | 87 % | 85 % | 62 % | 73 % |