Článek
V nabídce jsou tři motory, základem je čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 75 koní. Tento motor výrobce nabízí i v úpravě na LPG. Dále je v nabídce přeplňovaný tříválec 0,9 TCe od Renaultu, který z malého zdvihového objemu nabídne výkon 90 koní. A konečně poslední motorizací je naftová patnáctistovka 1,5 dCi, ta se však proti sanderu nabízí s nižším výkonem (75 k). Důvodem prý je, že pro logan byly v minulosti poptávané hlavně zážehové motorizace.
Není bez zajímavosti, že nový logan je až po B sloupek stejný jako sandero, oba modely spolu sdílejí maximum technických prvků - interiér, podvozek, motory a další. Na délku měří rumunský konkurent rapidu 4347 mm, je 1517 mm vysoký a 1733 mm široký. Rozvor náprav činí 2634 mm, objem zavazadlového prostoru výtečných 510 litrů. Logan je kromě délky ve všech parametrech o něco větší než rapid, má ovšem o 40 litrů menší velikost zavazadelníku.
Skvělá je u loganu i hodnota užitečného zatížení - 522 - 531 kilogramů (dle motorizace). Neznámou jsou zatím nárazové testy, v těch získávají současné dacie pouze průměrné hodnocení.
Nejlevnější logan přijde na 159 900 korun (1,2 - 75 k), s motorem 0,9 TCE i turbodieselem je dostupný pouze s nejvyšší výbavou Artica; za tříválec chce Dacia 222 900 korun, 1,5 dCi přijde na 259 900 korun. Nejlevnější výbava Access má ve standardu čtyři airbagy, stabilizační systém a hydraulický posilovač řízení; pro získání ostatních komfortních prvků je nutné sáhnout po vyšší výbavě, protože k základní dokoupit nejdou.
S nejvyšší výbavou se však se základním motorem vejdete pod 200 tisíc korun (konkrétně 194 900 Kč), daný model má pak ovšem všechny důležité prvky a kromě patnáctipalcových disků z lehké slitiny (9000 korun) a metalického laku (10 000 korun) není třeba za nic dalšího připlácet.
Tuzemský dovozce Dacie by za rok 2013 chtěl být mezi deseti nejprodávanějšími značkami na českém trhu; od loganu zastoupení Dacie očekává zhruba dvacetiprocentní podíl, jinými slovy každá pátá dacia prodaná v Česku by měla být logan. Není bez zajímavosti, že v lednu se Dacii povedlo na českém trhu dostat se v prodejích na celkové deváté místo a přeskočit tak v prodejnosti Toyotu či Opel.