Hlavní obsah
Nafouklé břicho může být výsledkem nesprávného stravování. Foto: Profimedia.cz

Snažíte se jíst zdravě, hýbat se, ale stále se nemůžete zbavit velkého nafouklého bříška? Pak vězte, že za vaším problémem nestojí přemíra tuku, ale špatné trávení, které může být způsobeno nesprávným životním stylem, chybnou výživou, ale i nesnášenlivostí některých potravin, alergií či hormonálními poruchami a zadržováním vody.

Nafouklé břicho může být výsledkem nesprávného stravování. Foto: Profimedia.cz
Mnozí lidé nejsou tlustí, ale nafouklí

Odhalit pravou příčinu vám pomůže lékař či nutriční specialista, nicméně, než se tak stane, držte se následujících rad:

  • jezte pomalu;
  • vyhýbejte se pití přímo z lahve;
  • nežvýkejte žvýkačku;
  • vyhýbejte se perlivým nápojům;
  • vynechte sladkosti;
  • vynechte pivo, víno a alkohol vůbec.

Důležité je také vypít denně osm sklenic vody. Voda pomáhá správné funkci střev a eliminuje toxiny. Dobré je také dávat přednost menším porcím jídla během dne.

Po večeři si dopřejte šálek bylinného čaje, který vám pomůže strávit pokrmy přispívající k tvorbě plynu a k zadržování vody. Zkuste například mátu, fenykl či zázvor. Výborný je také heřmánek, třezalka či meduňka. Můžete vyzkoušet i nejrůznější již namíchané směsi.

Poslední jídlo byste pak měli konzumovat nejméně dvě hodiny před spaním.

Snídaně je základ

Nikdy nevynechávejte snídani. Snídaně přerušuje noční půst a tělu má zajistit 15 až 20 procent všech kalorií, které se během dne zkonzumují. Kdo ji vynechává, může mít během dne nižší výkon a horší soustředění. Navíc pak zkonzumuje mnohem více, než kdyby se ráno najedl, navíc má sklony k nabírání kilogramů.

Podle italských a středomořských kulinářských tradic má být správná snídaně tvořena z 50 procent sacharidy, mlékem nebo jogurtem a porcí sezónního ovoce a zeleniny.

Ovoce a obilniny jsou hlavním zdrojem sacharidů. Jednoduché cukry z ovoce dodávají bezprostředně energii, složité cukry z obilnin, pokud možno celozrnných, dodávají energii v následujících hodinách. Obojí je bohaté na vlákninu. Mléko a jogurt dodávají tělu vápník, proteiny, mléčné fermenty a správnou dávku tuků.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků