Hlavní obsah

Káva pomáhá proti bolesti svalů po cvičení

Vědecký výzkum potvrdil, že pití kávy před cvičením mírní bolest svalů, která vzniká po delší zátěži, pouhé dva šálky kávy denně ji zmenší na polovinu. Tento nápoj obsahující kofein by se mohl zařadit do programu cvičení pro začátečníky.

Káva pomáhá proti bolesti svalů po cvičení

Vědecký výzkum ukázal, že pití kávy pomáhá proti bolestem, které vznikají ve svalech po delším cvičení. Vědci zkoumali zkušenosti devíti žen, které ani pravidelně necvičily, ani pravidelně nepily kávu.

Dobrovolnice si po dni stráveném v tělocvičně vzaly buď placebo anebo kofein, a pak prováděly cvičení stehenních svalů. Výsledky ukázaly, že u žen, které požily kofein, se při maximálním výkonu svalová bolest snížila o 48 procent.

Victor Maridakis, který studii vedl, vidí v kávě především skvělou pomoc pro začátečníky: "Kofein ulehčí především přechod od prvního bolestivého týdne cvičení k dlouhodobějšímu cvičebnímu programu, a to bez vedlejších účinků, takže je to vhodný doplněk tréninku. Tím, že tlumí bolest, vede i ke zvýšení výkonu."

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků