Hlavní obsah

Běh parkem, hodina jógy či plavání, to vše může být stejně účinné jako lahvička s antidepresivy či anxiolytiky. Lékaři to dobře vědí, přesto stále více lidí v západní kultuře sahá po lécích, namísto aby se více hýbali. Odborníci z University of Bristol prokázali, že pokud nejde o skutečnou chorobu nervové soustavy, je pohyb při potlačení deprese a úzkosti mnohem účinnější než medikamenty.

Cvičení potlačuje deprese i úzkosti

Britští vědci však také zdůraznili, že je skutečně potřeba vykonávat pravidelný pohyb ve smyslu cvičení či sportu. Fyzická námaha při práci totiž stejné účinky nemá.

Psychologové a psychiatři vědí již dlouhou dobu, že zvláště u mírných až středních depresí působí fyzická aktivita blahodárně a léčivě. Ale teď je jasné, že účinná není jakákoli aktivita, ale pouze cvičení či sport. Fyzická námaha při práci na potlačování úzkostí a depresí nemá valný vliv.

Při studiu skupiny mužů s depresemi a úzkostmi se na University of Bristol prokázalo, že nejsilnější účinky na psychiku má pravidelné a energické cvičení, při němž sledovaní jedinci spálili hodně energie.

"Aktivní životní styl s dostatkem pohybu a sportu vede nejen k dobré fyzické kondici, ale může také pomoci blahodárně působit na mentální zdraví," shrnuli ve svém závěru experti z Británie.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Související články

Výběr článků