Studie zveřejněná v časopise FASEB měla za cíl zkoumat pozitivní účinky zeleného čaje. Vědci prováděli testy na tříměsíčních myších, z nichž jedna půlka konzumovala stravu obohacenou o extrakt ze zeleného čaje (EGCG), druhá bez. Myším bylo pravidelně měřeno množství tuku a zároveň byly vystaveny tzv. Morrisovu vodnímu bludišti (bazén, ve kterém zvířata vyhledávají skrytý ostrůvek umístěný těsně pod hladinou), díky kterému bylo možné pozorovat jejich mozkovou aktivitu.

Z výsledků plyne, že po podání extraktu ze zeleného čaje došlo u myší k výraznému snížení jejich tělesného tuku. Myši navíc vykazovaly výrazně lepší výsledky v kognitivních a paměťových testech a dokázaly se dostat z vodního bludiště daleko rychleji, než tomu bylo před podáním zmíněného extraktu EGCG.

Autor studie Dr. Xuebo Liu z Northwest A&F University v čínském Yanglingu pro Daily Mail uvedl: „Zelený čaj je po vodě druhým nejvíce konzumovaným nápojem a pěstuje se nejméně ve třiceti zemích světa. Výsledky studie navíc ukázaly, že starobylý zvyk pití zeleného čaje má své opodstatnění i dnes a může sloužit jako lék na obezitu a poruchy paměti.”

Kolik čaje bychom měli vypít?
Názory na vhodné množství se u různých odborníků liší, téměř všichni se ale shodují v tom, že by denní přísun zeleného čaje neměl přesáhnout 10 malých šálků (max. 4 větší hrnky na čaj). A to především u osob citlivějších na kofein nebo trpících nespavostí.
Podle posledních zjištění, která uveřejnil server Health, jsou optimální alespoň dva šálky denně, aby byl zaručen pozitivní vliv na organismus. Podle doktora Zuo Feng Zhanga z Marylandské univerzity v USA, odborníka na výzkum rakoviny, jsou vhodné tři až čtyři.