Jakmile se ochladí a lidé se zavírají v nevětraných prostorech, okamžitě se objevují nejrůznější nachlazení a virózy. Pokud tomu chcete co možná nejvíce zabránit, začněte u svého jídelníčku, radí pro Dailymail populární londýnská kuchařka Sophie Michellsová. Ta doporučuje několik potravin, které podle ní s případnou chřipkou rychle zatočí.

Syrový česnek

Ačkoli česnek rozhodně nepřispěje k voňavému dechu, obsahuje úžasné zdravotní benefity. Těm, kteří nezvládnou pozřít česnek syrový, doporučuje kuchařka přidat pokrájené stroužky k zelenině na pánvičku anebo jej používat do omáček

Borůvky

Tato superpotravina obsahuje mnoho živin. Je proto ideální pro podporu imunitního systému v zimních měsících. Obsahuje totiž mnoho antioxidantů. Nejlépe uděláte, pokud borůvky přidáte do ovesné kaše, salátů nebo smoothies.

Domácí kuřecí vývar

Pořádný vývar je grunt. A to nejen při nachlazení, ale i jako jeho prevence. Má protivirové účinky, navíc se díky němu zahřejete, a můžete tak první zárodky nachlazení hned v počátcích vymýtit.

Sladké brambory

Oranžová kořenová zelenina by měla být hojně konzumována, domnívá se britská kuchařka. Je totiž bohatá na betakaroten, který se mění na vitamin A. Ten pak pomáhá zlepšit funkce trávicího ústrojí, zlepšuje také zažívání a blokuje škodlivé, nachlazení a chřipku způsobující bakterie.

Mandle

Experti ne nadarmo doporučují vyměnit sladké sušenky za hrst oříšků. I ořechy, konkrétně mandle, obsahují soustu látek, které mohou zabránit propuknutí nemoci. Mandle navíc obsahují látky, které pomáhají bránit tělo proti infekci. Navíc jsou chutnou a výživnou svačinou.

Vývar z kostí

Pořádný a poctivý vývar z kostí podle mnohých odborníku také dokáže za tělo pořádně zabojovat. Konkrétně pak jde o zabránění rozvoje infekce v těle. Má vysoký obsah léčivých vlastností, a proto je doslova vzpruhou pro imunitní systém. Ideální je doplnit jej o spoustu zeleniny a zvýšit tak obsah živin a vitamínů.

Jogurt

Sophie Michellsová tvrdí, že pravidelná konzumace bílého jogurtu udrží v zimě ve skvělé kondici úplně každého. Obsahuje „dobré“ bakterie, které mají bojovat proti těm „špatným“, shromažďujícím se v těle. Jogurty navíc obsahují živé kultury, a působí tak i jako účinné probiotikum.

Květák

Květák bývá, co se týče zeleniny, často přehlížen. A to je škoda. „Vlastně jde o skvělý antioxidant, a co se týká zimy, rozhodně můžeme mluvit o další superpotravině,“ radí kuchařka. Použijte ho jako alternativu pšenice, rýže, nezapomeňte si uvařit i výbornou květákovou polévku.

Voda

Voda patří mezi nejzřejmější položky tohoto seznamu, avšak stále mnoho lidí na pravidelnost a důležitost pitného režimu hřeší. Správný pitný režim, tj. dostatek pitné vody zajistí nejen hydrataci organismu, ale i lepší fungování orgánů. Dostatek vody v těle je velmi důležitý pro odplavování škodlivých toxinů.