Říkáte si, že občasný hřích ve formě burgru a hranolek místo salátu se ve výsledné zdravé stravě ztratí? Pravdu budete mít tak na půl.

Pokud byste chtěli nadbytečné kalorie spálit během několika desítek minut navíc, například na rotopedu, pak pravdu mít nebudete a kalorií se nezbavíte. Pokud byste ale vydrželi tři hodiny v kuse na aerobiku, pak ano. Oblíbené čínské jídlo by vás pak stálo dvě hodiny na rotopedu navíc.

Kromě hranolek je v porovnání s délkou potřebného spalování přijatých kalorií nejhorší také pizza, která obsahuje v průměru 2000 kalorií. Abyste je všechny spálili, museli byste strávit celé čtyři hodiny hraním fotbalu, vyplynulo z výzkumu sítí fitness tělocvičen PureGym, uvádí Daily Mail.

O moc jednodušší to není ani s chipsy, například sýrovými. Pouhá hrst by vás stála 30 minut sálové cyklistiky. Milovníci indických obědových specialit by si pak mohli dopřát například dvě a půl hodiny veslování.

Kalorie v alkoholu 

Je ale třeba také upozornit, že ke 'škodě' v podobě kil navíc mohou přispět i kalorie přijímané v alkoholu. Panák vodky by se dal vykompenzovat například půlhodinou vzpírání, půllitr piva dvaceti minutami lezení na stěně.

Kalorie se ukrývají i v menší skleničce vína nebo jablečném moštu, obojí představuje 45 minut chůze nebo 20 minut běhu.

Průzkum byl proveden mezi tisícovkou studentů vysokých škol. Výsledky jasně ukázaly, že téměř polovina z nich (46 %) během prvního ročníku přibrala na váze, a to právě v důsledku nezdravého stravování a pití. Znepokojující také bylo, že studenti často neměli představu, kolik které nezdravé jídlo obsahuje kalorií.

„V celkovém přehledu se kalorie velmi rychle sčítají, stačí k tomu opravdu i chipsy a pivo po přednáškách. V řadě případů tak je velmi rychle překročen doporučený denní příjem kalorií. Mnoho mladých si neuvědomuje, jak snadno lze při studiích nabírat nadbytečná kila,” popsal mluvčí PureGym.