Dobře fungující metabolismus není samozřejmostí. Mnohé lidi naopak trápí jeho pomalejší průběh, takže mají o to větší problémy nejen s trávením, obtížněji také dosahují požadovaných výsledků, pokud chtějí zhubnout nějaké to kilo.

Rychlost metabolismu se dá často velmi jednoduše upravit jednoduchými návyky, které pak celkově prospějí našemu zdraví.

Přehled, čeho bychom se měli držet, pokud chceme mít správně fungující metabolismus, sestavil server Foxnews.

Pravidelné snídaně

Metabolismus pracuje nepřetržitě, proto téměř „nepřetržitě” potřebuje i přísun látek, které budou udržovat jeho chod.

O snídaních se často tvrdí, že jsou nejdůležitějším jídlem dne. Je to pravda, a lidé, kteří to tvrdí, vědí proč. Každé ráno, když vstáváte, váš metabolismus stále funguje, ale pomalu a v jakémsi hladovém módu, protože od posledního jídla uběhlo osm či více hodin.

Jeho pomalejší tempo je proto, aby tělo šetřilo potřebnou energii. Vydatná a hlavně zdravá snídaně ji tělu rozhodně dodá a metabolismus tak zrychlí své procesy a usnadní případné spalování tuků.

Pauza na čaj

V pitném režimu by pro správný chod metabolismu neměl chybět zelený čaj. Je přirozeným zdrojem kofeinu, který metabolismus stimuluje až o 16 % více než běžné pití bez obsahu kofeinu. Kofein navíc stimuluje centrální nervový systém, zvyšuje tepovou frekvenci a dýchání - to vše podporuje metabolismus v jeho rychlejším tempu.

Zelený čaj všeobecně je pak dobrým produktem k prevenci různých onemocnění.

Voda

Voda je zázračným prostředkem pro organismus. Zkuste se tedy naučit vypít denně několik sklenic chladné čisté vody. Její nízká teplota donutí tělo k reakci na ohřátí, tudíž budete spalovat i více kalorií a metabolismus bude fungovat rychleji.

Přírodní potraviny

Zkuste do svého jídelníčku zahrnout co nejvíce přírodních, chemicky neošetřených či nezpracovaných produktů, ovoce a zeleniny. Veškeré průmyslově zpracované produkty totiž obsahují větší či menší procento chemikálií či pesticidů, které metabolismus pomalu ničí. Navíc zpracované potraviny nebudou mít nikdy tak kvalitní složení a chuť jako čerstvé ovoce nebo zelenina.

Nezavrhujte papričky

I když nepatříte zrovna mezi milovníky chilli papriček, rozhodně je zcela nezavrhujte. Jejich občasná konzumace nejen že v těle zvýší produkci tepla, krátkodobě také zvýší až o 23 % rychlost metabolismu.

Náročnější cvičení v kratších intervalech

Méně je někdy více. Na tomto tvrzení by se dala založit i náročnost cvičení. Podle odborníků je nejen pro celkový proces hubnutí, ale i pro metabolismus přínosné, když budete cvičit intenzivněji po kratší dobu, než déle a při konstantní zátěži.

A co dál 

Kromě výše uvedeného jsou pro správně fungující metabolismus potřebné ještě další faktory. Nezbytný je kvalitní spánek a také zdravý jídelníček.

Pokud ani při dodržování většiny uvedených rad váš metabolismus nebude fungovat správně, může hrát velkou roli genetika, významný vliv může mít i porucha štítné žlázy nebo menopauza u žen.