Podle Philliskirka totiž růst pivního břicha souvisí pouze s životním stylem pivařů, kteří konzumují piva nadměrné množství. Tito jedinci milují také tučná a nezdravá jídla a vyhýbají se pohybu. Ženy ale denně mohou vypít bez obav půllitr a muži dva půllitry piva.

„Pivo má špatnou pověst, je spojováno s opilými sportovními fanoušky, nikoli s lidmi dbajícími na zdravý životní styl. Ale když se pije v mírném množství, poskytuje širší spektrum zdravotních výhod než víno,“ je přesvědčen doktor George Philliskirk.

Podle něj je pivo také skvělým nápojem po sportování, neboť jeden půllitr dokáže rychleji rehydratovat organismus a vrátit mu ztracené soli, draslík a cukr než čistá voda. Ovšem nesmí ho sportovec vypít více než půl litru.

Pivo je také zdrojem vitamínu B2 (riboflavin), B3 (niacin), B6 (pyroxidin), B9 (kyselina listová) a B12 (kobalamin). Navíc to není nápoj, obsahující jen prázdnou energii, ale je v něm také řada živin. Vyjma draslíku také křemík, který je důležitý pro pevnost kůže, vlasů a kostí. Pivo navíc obsahuje rozpustnou vlákninu, v půllitru je jí až třicet procent denní dávky.