Pupík v sobě ukrývá 1400 druhů bakterií, přes 600 z nich vědci neznali

Raleigh

Pupík v sobě ukrývá řadu tajemství. Podle mikrobiologů z univerzity v Severní Karolíně, kteří u dobrovolníků analyzovali obsah pupíku, lze nalézt i na tak malinkatém prostoru na čtrnáct set různých druhů bakterií. Přičemž přes 600 z nich prý dosud vědci nikdy neidentifikovali.

Pupík v sobě ukrývá řadu tajemství.

Experti z North Carolina State University používali k analýze bakteriálních kultur pupíku rozbor DNA. Podle výsledků je ze čtrnácti stovek různých druhů mikroorganismů na 622 naprosto neznámých.

Studie měla sloužit pro veřejnost jako popularizátor mikrobiologie, ale přitom poskytla skutečně cenné informace i samotným vědcům.

„U některých jedinců jsme našli bakterie, které byly zatím identifikovány jen v půdě v Japonsku. A přitom majitel těch bakterií tam nikdy nebyl,“ tvrdí jeden z autorů studie Rob Dunn.

Zajímavé také je, že 80 procent z celkového počtu mikroorganismů tvoří asi jen 40 druhů bakterií. Zbývající druhy se vyskytují jen ve velmi málo početných koloniích.