Vědci objevili tři geny, které podporují vznik Alzheimerovy choroby

Britští a francouzští vědci objevili tři geny, jejichž poruchy mohou vést ke vzniku Alzheimerovy choroby. Tyto geny ovlivňují činnost mozku a chrání ho.

Alzheimrovou chorobou trpí ve světě asi 26 miliónů lidí.

„Pokud bychom byli s to léčit škodlivé účinky těchto genů, omezili bychom počet lidí trpících Alzheimerovou chorobou o 20 procent,“ uvedla Julie Williamsová, vedoucí vědeckého týmu z univerzity v Cardiffu.

Geny chránící mozek

Genetici z Cardiffu zkoumali 16 tisíc lidí z osmi zemí a identifikovali geny CLU a PICALM, působící na činnost mozku a zvyšující riziko vzniku choroby. „Zdá se, že geny, které jsme identifikovali, hrají roli při ochraně mozku.

Změny v těchto genech spojované s Alzheimerovou chorobou mohou tuto ochrannou funkci zlikvidovat nebo proměnit ochránce v útočníky,“ řekla Williamsová. Vědci z Pasteurova institutu ve francouzském Lille jako rizikový identifikovali kromě CLU také gen CR1.

Nevyléčitelnou Alzheimerovou nemocí trpí ve světě asi 26 miliónů lidí a stále jich přibývá.