Hlavní obsah
Vkročte do nového roku silnější než kdy jindy. Foto: Profimedia.cz

Začátek nového roku se obvykle nese ve znamení předsevzetí. Zapomeňte letos na ta drastická a raději se zaměřte na drobné krůčky, které dokážou vylepšit váš vztah. Jaká předsevzetí mají podle vztahových terapeutů opravdu šanci na úspěch?

Vkročte do nového roku silnější než kdy jindy. Foto: Profimedia.cz
Šest novoročních předsevzetí pro lepší vztah

1. Omezte používání telefonu

S nadměrným trávením času na telefonu nemají problémy jen děti, ale také dospělí. Kalifornský terapeut Kurt Smith dokonce přiznává, že právě telefon je nejčastějším zdrojem hádek a konfliktů.

Zavažte se proto k určitému omezení sociálních sítí a místo trávení času na internetu se věnujte jeden druhému.

„Rozhodnutí by nemělo být individuální, ale společné. Stanovte si časový limit pro sjíždění sociálních sítí a telefonu, když jste spolu a vytvořte si seznam zábavných věcí, které spolu můžete dělat,“ radí Smith pro Huffington Post.

2. Plánujte si společně strávený čas

Stejně jako si ve svém kalendáři plánujete schůzky či lékaře, měla byste si plánovat i společně strávený čas se svým partnerem. V dnešní uspěchané době je totiž velmi lehké zaplout do určitého stereotypu, který se dříve či později negativně propíše do vašeho vztahu.

„Zapomeňte na společné sledování seriálu či filmu. Společně strávený čas by měl zahrnovat oční kontakt, dotyky a komunikaci. Vyzkoušejte spolu například uvařit jídlo podle nového receptu nebo si zahrajte deskovou hru. Uvidíte, že tak zlepšíte své napojení, komunikační schopnosti i celkovou spokojenost,“ říká sexuální terapeutka Anna Possová.

3. Buďte spontánní alespoň jednou za měsíc

Zejména u dlouhodobých vztahů může docházet ke stereotypu. Zabraňte rutině a vzpomeňte si na spontánní a zábavné věci, které jste společně dělali na začátku vašeho vztahu.

„Nasedněte po práci do auta a jeďte za město do přírody a cestou si dejte jídlo,“ radí Smith a dodává, že čím delší jsou vztahy, tím více povinností přibývá a je proto důležité udržovat zdravou jiskru.

4. Vyhraďte si čas na sex

Naplánované milování sice nezní příliš sexy, ale věřte, že právě sex je často jednou z prvních věcí, která pod návalem povinností může přejít na vedlejší kolej.

Pokud právě procházíte fází stagnace, domluvte se se svým partnerem a stanovte si alespoň jeden den v týdnu, který budete věnovat postelovým hrátkám.

„Vyhrazení času na milování zvyšuje intimitu, snižuje úzkosti, a navíc posiluje imunitní systém. Dohodnutý sex navíc snižuje tlak a nenaplněné očekávání ohledně spontánního sexu,“ říká sexuální terapeutka Shannon Chavezová.

5. Mluvte spolu o penězích

Podle průzkumu časopisu Money Magazine z roku 2014 se 70 % manželských párů hádá kvůli penězům, což z nich činí nejčastější zdroj konfliktů. Finance tak výrazně předčí i témata jako sex nebo dělba domácích prací.

Důvodem je často vyhýbání se diskuzím na toto téma či nemluvení o penězích vůbec. Naučte se o financích mluvit a vyhraďte si alespoň jeden či dva rozhovory v měsíci na toto téma. Nahraďte reakční konverzaci tou proaktivní a uvidíte, že se váš vztah zlepší.

6. Vyjadřujte pravidelně vděčnost

Vyjadřování vděčnosti svému partnerovi je spjato s dlouhodobým štěstím a má pozitivní vliv nejen na duševní, ale i fyzické zdraví.

„Dohodněte se se svým partnerem na předsevzetí, že si budete častěji projevovat city a děkovat za věci, které vám sice už mohou připadat jako automatické, nicméně i tak si jich vážíte. Uvidíte, že tím jeden druhému ukážete, že vám na něm záleží a posílíte tak společné pouto,“ dodává Possová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků